Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Kan tycka det är jobbigt att när hon ändå precis blivit ammad och somnat sen när jag lägger mig (vi samsover) så vaknar hon och ska ha tutten i mun för att somna om igen. Sen spyr hon typ floder oxå.. Även fast jag rapar henne. Storasyster kräktes aldrig inte ens om jag inte rapa henne, konstigt att de kan vara så olika:/
Ändå skönt att hon sover hela nätter. Händer i bland att hon vill äta en gång vid tre tiden men ytterst sällan. Oftast vaknar hon vid 7-8 som först och vill ha mat igen. På dagarna är det oxå lätt att söva henne utan att ammas innan.. Så lite positivt i alla fall :)
Oj va länge era sover utan mat på natten, jag ammar nog i snitt 3-4 gånger per natt om jag räknar från det att jag lägger mig tills jag går upp. Tur jag somnar om fort och varje amning bara tar ca 15 min
Lucian Caesar: då är vi två då :). 2-4 timmar mellan amningarna, oftare 2 än 4!
Lägger mig ganska sent själv. Så runt 22-24 ammar jag sista gången.. Sen sover hon som sagt till 7-8 ibland "bara" till 6. Ytterst sällan så vill hon ha ett mål extra på natten. Men då brukar det vara i fall storasyster drömmer mardrömmar och väcker henne eller något annat oväsen..
Nån mer som inte orkar med eller kan komma i stämning för sex?
Min man är den drivande och det är bra, annars hade det aldrig blivit av. Men jag känner mig alltid så stressad och inte direkt upplagd. När barnen väl somnat vill jag liksom ha fem minuter själv, helt själv! Då kommer min man och tycker det är sex-läge istället. Känns som att nån alltid vill mig något, om man hårddrar det. Är lätt frustrerande!
Men ändå sexar vi kanske bara två gånger i veckan....
Lägger mig oxå sent, brukar bli mellan 00-01 nu under sommaren
Och då brukar jag amma innan jag somnar. Sen vill han ju mat x antal gånger till fram till det att vi stiger ur sängen på morgonen vid 8-9 tiden nån gång.
Ja det där med egentid är man ju inte direkt bortskämd med längre baby1112
bara att få duscha några min extra är ju guld värt!!
Ammar alltid vid sänggående och då somnar August gott om han inte gjort det innan.
Sedan 2,5 v. tillbaka har mitt avslag blivit ljusrött igen och ökat. Igår och idag mer än innan. Någon som också haft det så? A är 7 veckor idag och med de andra två barnen hade avslaget slutat när de var en månad...
Dop i övermorgon så här grejar vi för fullt. Bara närmaste familjen som kommet så vi blir 20 personer men det är ju att greja med ändå.
Baby1112: mitt avslag är inte helt slut, men hittills har jag verkligen inte känt någon lust alls. Man luktar lite mjölkspya hela tiden och så fort lillskiten inte är på en är det precis som du skriver, man vill vara lite själv. Jag behöver i alla fall andas en stund när Elise har somnat för kvällen, och sen kanske kramas och pussas lite med mannen, men jag har inte känt för så mycket mer än så... Hoppas dock lusten kommer tillbaka snart! Jag är bara så nervös för att ha sex igen, för hur det ska kännas där nere och så :S.
Havsjungfrun: mitt avslag verkade ha slutat i helgen som var typ, lite gula/gråa flytningar bara, men igår började det bli lite ljusrosa igen. Funderar på om mensen är på gång kanske... Om inte, undrar om det är normalt att avslaget "kommer tillbaka"?