• Svar på tråden Juni-barnen
  • Baby1112

Lucian: nä, egentiden lyser med sin frånvaro och när den kommer prioriterar jag inte sex medan min man gör det. :)

• LillSnurr82

Vi har inte heller kommit till skott när det gäller sexet. Men inte så lustigt då gubben inte är hemma och jag bott i sommarstugan. När han varit hemma och "hälsat på" har det inte heller blivit läge eftersom resten av min familj oxå bor här, alltså mycket folk nästan hela tiden. Vill inte sexa när mamma och pappa hör.. Haha! Men på söndag flyttar vi hem till stan och gubben med, då hoppas jag att vi kommer i gång med sexet även fast lusten inte infunnit sig direkt.. :(

♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • Baby1112

Ammar alltid Liam på kvällen. Ibland somnar han vid bröstet i soffan och då lägger jag honom i vaggan när jag lägger mig. Annars får han snutta när jag lägger mig och sen sover han i sin säng. Brukar läggs ner honom precis innan han somnar, så han får öva på att somna utan bröstet.

Har nämligen en dotter som vägrar somna utan flaska, trots napp. Vill undvika samma här...

• Pluttan
    Havsjungfrun skrev 2012-08-02 16:17:39 följande:
    Ammar alltid vid sänggående och då somnar August gott om han inte gjort det innan.

Sedan 2,5 v. tillbaka har mitt avslag blivit ljusrött igen och ökat. Igår och idag mer än innan. Någon som också haft det så? A är 7 veckor idag och med de andra två barnen hade avslaget slutat när de var en månad...   

Dop i övermorgon så här grejar vi för fullt. Bara närmaste familjen som kommet så vi blir 20 personer men det är ju att greja med ändå. 
    Här är en till som fått tillbaka ljusrött blod i avslaget sedan en vecka tillbaka. Nu har det till och med ökat lite och blivit lite mörkare och lite slemmigt (ja, ursäkta äckelvarning). Annars känner jag mig bra ingen feber och ingen mensvärk. Så mensen kan det ju inte vara. Har googlat lite om det och tydligen kan avslaget uppföra sig lite smålustigt innan det slutar helt.
  • Lucian Caesar

Havsjungfrun för mig kom avslaget tillbaka rejält med mycket klarrött blod i nån dag el 2 och då hade jag knappt haft nåt alls dem sista veckorna där men sen blev det så där lite igen för att sen försvinna helt. Mitt slutade väl helt för lån vecka sen, ungefär 5 veckor efter förlossningen. Så det är nog helt normalt så länge det avtar igen

• MissFörstånd

Såg att ni pratat om vägning innan och efter amning. Jag pratade med amningshjälpen om detta och de sa att man INTE skulle göra så. De förstod inte varför Bvc gör det. Om man ska få rätt vikt måste man väga före och efter varje måltid något dygn och få ut ngt snittvärde. Kan påverkas om bebisen nyss bajsat osv.

Lillsnurr - Japp! Vincent somnar inte utan min Tutte i munnen!

Vincent somnar vid 23 ca när jag lägger mig. Vaknar vid 2 och 5. Sen sover han till 8-9. Känns skönt. Dottern hade kolik och skrek hela nätterna så detta är lugnt .

Sexet lyser med sin frånvaro. Sover med Vincent och känner mig bara som mamma nu, inte sambo eller flickvän

• Havsjungfrun
    Lucian Caesar skrev 2012-08-02 18:09:06 följande:
    Havsjungfrun för mig kom avslaget tillbaka rejält med mycket klarrött blod i nån dag el 2 och då hade jag knappt haft nåt alls dem sista veckorna där men sen blev det så där lite igen för att sen försvinna helt. Mitt slutade väl helt för lån vecka sen, ungefär 5 veckor efter förlossningen. Så det är nog helt normalt så länge det avtar igen
    Men för mig ökar det istället för att avta. Kan stress påverka tror ni? Läste att om man får mer avslag igen så har man ansträngt sig för mycket men det tycker jag låter mer som om det gäller i början. 
  • Pluttan

Havsjungfrun. Det ökar för mig också.Trodde det  berodde på att jag börjat gå lite raska promenader så nu har jag börjat ta det lite lugnare. Men det verkar inte ge sig ändå. Så trött på detta avslag nu.Vill ju också kunna börja mysa med min sambo lite.När fick du din bebis? Jag fick den 15 juni. Så i morgon 7 veckors avslag.

• zenoble

Här blir det också sena kvällar.. Han tuttar lite runt 11 innan han somnar med tutten i munnen ;) sen vet jag faktiskt inte hur han äter då jag knappt märker det. Tänkte kolla inatt så man vet på ett ungefär.. Men tippar på runt 2-3 gånger innan han vaknar runt 7-8 lite och somnar om en timme senare. Sover bra nu såhär på kvällen med, vaknar bara lite sen när vi flyttar från soffan till sängen

Vi har också dop på lördag så har handlag allt idag. Imorgon blir det att baka tårtor och duka upp kalaset

• Dancia

Är det någon mer än jag som har kolik barn? Minnah's läkare rekommenderade mjölkfri ersättning nu i en vecka och redan den fjärde dagen märkte vi ganska stor skillnad. Nu är den ersättningen slut och hennes typiska otröstliga skrik har blivit 10 gånger värre igen sen igår när vi fick börja med vanlig ersättning igen. Så nu blir det recept på den andra ersättningen så vi kan fortsätta med den, hoppas att den fortsätter göra nytta.