• Svar på tråden Juni-barnen
  • PetraK

Exemplarisk bebis i natt! Amning 21, 00, 03, 07. Hon somnade direkt efter varje gång :) och jag känner mej till och med utvilad idag :)!
    När hon vaknade halv sju så smilade hon och sen log hon och tittade på sin mobil i sängen, så nöjd så :).

• Dancia

Någon som vet om det finns ersättning med lactulos i som är liknande semper bifidus fast utan mjölkprotein? Ska fråga bvc sköterskan sen när hon ringer annars.

• MarieG81

Har åxå haft en bra natt! Ella somnade vid 24 o vaknade 05.30 o ammade, somnade om vid 10.15. Måste jag säga att jag är utvilad :) Skönt att få några såna här nätter ibland, annars äter hon var tredje timme.

• zenoble

Vad skönt Dancia att ni märkte skillnad med den mjölkfria! Hoppas det fortsätter funka bra, sån lättnad! Stackars liten..

Här var natten också bra Elias somnade runt 20 igår kväll, ammades 11 sedan halv 3 , halv 6. Vaknade vid 7 en stund men somnade om sedan till halv 11

• HeavyD

Hej!

Var med i grav-tråden för junibarn och har läst denna tråd men ännu inte skrivit något.

Har en fråga om hur ni skulle gjort med ammning. Jag går på en utbildning med obligatorisk närvaro som börjar när min tjej är två månader. Kurstillfällena är två-fyra dagar per månad och jag kommer vara borta tio-tolv timmar per dag. Jag grannar som det är nu och hade tänkt försöka fortsätta med det så länge som möjligt egentligen. Jag kan ju försöka pumpa ut mjölk eller se till att hon får ersättning men hur gör jag med mig själv på kursdagarna? Jag kan nog inte ta med henne heller med tanke på koncentration och övriga kursdeltagare. Det är även en del praktiska moment, provskrivningar osv.

• Baby1112

Inatt sov Liam från 22 till klockan 4. Sedan åt han och sov vidare till sju. Helt imponerad!!! Hoppas det håller i sig... :D

Fick min mens i morse. Känns sådär. Men började äta cetazette för någon vecka sedan. Har för mig att jag läst någonstans att man kan få blödning av dem?
    Någon med erfarenhet?

HeavyD: Kul att du tittar förbi i tråden. ;) Jag hade försökt pumpa ut och sett till att öva på flaska lite, så hon provat någon gång innan du åker.
    Sen hade jag tagit med mig pumpen och försökt pumpa ur två gånger kanske. Vid lunch och när mer det kan passa.
    Hoppas det går bra!

• Sweet life
    Dancia skrev 2012-08-03 10:22:08 följande:
    Någon som vet om det finns ersättning med lactulos i som är liknande semper bifidus fast utan mjölkprotein? Ska fråga bvc sköterskan sen när hon ringer annars.
    Tror inte det finns, utan man brukar ge lactulos på recept till såna barn istället. 1ml dagligen i ersättningen. Men man ska inte ge det utan läkares eller BVC sköterskas ordination...