Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Simon började sova 8 timmarsnätter med ett uppvak för mat vid 4 veckors ålder. Han somnar aldrig före 22 utan det är då han somnar. Och sen är det dags för mat vid 04 och sen sover han till 7-8 ungefär. Väldigt skönt för mig som mamma.
Har sedan dag ett kört enligt den sk. "standardmodellen", dock inte slaviskt utan har den mer som en vägledning och sen får Simon bestämma hur det går. Det går 9 av 10 dagar superbra och jag tror att det är det som gör att han sover så bra om nätterna. Mätta bebisar är nöjda bebisar som sover bra!
Dancia; mellanbarnet hade kolik pga mjölkallergi, jag påpekade detta när hon var tre veckor men Bvc avfärdade det, först när hon var fem månader började vi med mjölkfritt och det var en otrolig skillnad!
Hej! Måste bara uppdatera er kring Ludwigs prickar! Jag slutade helt med mjölk - inget överhuvudtaget! När jag gjorde det försvann prickarna + att jag slarvade med hans droppar för den misstänkta koliken, när han inte fick sina droppar skrek han inte...vilket han gjorde annars! Så nu är både prickar och "kolik" borta tack vare borttagande av mjölken! ( finns bild på hans fina ansikte på bloggen)
Så glad! fuskade dock med en mjukglass härom dagen och då dök det upp prickar igen...:( Fast då har man det bekräftat....
En fråga då är bröstmjölken- hur skiljer den sig från den jag dricker? Hur kan han tåla den?
altberg.blogg.se
Tack för svaret Baby1112 - blir till att införskaffa en pump och pröva!
HeavyD: du kan ju ge ersättning också. Men tror brösten kommer bli spända om du inte pumpar ur när du är borta. Plus att det är bättre att pumpa för att hålla uppe produktionen.
Här går vi inte efter något schema utan matar, byter blöja, pratar och leker när Märta vill både natt som dag. Sömn och mat tider kommer bli regelbundna i alla fall tids nog.