• Svar på tråden Juni-barnen
  • zenoble

Skulle skriva också att om de har torsk, så kan det göra ont för dem att suga så de släpper taget och så

• Uddabus

Dem kan mycket väl vara mätta eller övertrötta o inte veta riktigt vad dem vill...

Dem som har gnälliga skrikiga barn som tror att det är mjölkproteinet osv har ni prövat att låta bli d-vitaminet ett par dagar ???

Min Charlie skrek otröstligt igår igen efter att jag prövat d-vitamin

• Bumman79
    Uddabus skrev 2012-08-17 15:19:34 följande:
    Dem kan mycket väl vara mätta eller övertrötta o inte veta riktigt vad dem vill...

Dem som har gnälliga skrikiga barn som tror att det är mjölkproteinet osv har ni prövat att låta bli d-vitaminet ett par dagar ???

Min Charlie skrek otröstligt igår igen efter att jag prövat d-vitamin
    Nä det har jag inte provat eftersom bm sa att man skulle ta dem..hon har inte nämnt något om att de skulle vara boven..men man börjar nästan känna att de kanske inte talar om allt..:P.
  • Uddabus

Har läst att tom forskare har kommit fram till att d-vitamin kan orsaka oroliga små bebis magar

• emma78

Har precis varit i kontakt med "amningsjouren"....upptäckte vid senaste amningen att jag över vårtgården fått en rejäl rodnad och när jag kände på den fanns det en knöl i... Troligtvis en början på mjölkstockning:( detta är även det bröstet jag har haft ont i.... Så nu ska jag knapra Ipren hela helgen och se om det blir bättre,att något inte stå helt rätt till med bröstet har jag ju iof förstått och en inflammation av något slag låter ju ganska troligt!

• gammelmamma
    emma78 skrev 2012-08-17 17:30:24 följande:
    Har precis varit i kontakt med "amningsjouren"....upptäckte vid senaste amningen att jag över vårtgården fått en rejäl rodnad och när jag kände på den fanns det en knöl i... Troligtvis en början på mjölkstockning:( detta är även det bröstet jag har haft ont i.... Så nu ska jag knapra Ipren hela helgen och se om det blir bättre,att något inte stå helt rätt till med bröstet har jag ju iof förstått och en inflammation av något slag låter ju ganska troligt!
    stackare, du kanske vet men kör med riskudde och såna där "lock" i bh:n. Det hjälper mig... lycka till och krya på dig
  • Erik

Visst har ni olika sorters D-vitamin märken i Sverige också? Här finns ett som är oljebaserat som bebisarna får ont i magen av ofta och ett som är vattenbaserat som dom flesta tål... Här = i Finland alltså. :) Pröva byta märke.

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Elvis Mamma

Vattenbaserade D-droppar finns i Sverige också eller fanns iaf när min son var liten, då fanns bägge sorter på BVC

• zenoble
    emma78 skrev 2012-08-17 17:30:24 följande:

Jaså så jobbigt att få det nu! Har du haft det tidigare? Jobbigt när man tror att man inte ska få det mer nu när de är lite äldre å har ammat ett tag. Vitkål skulle jag tipsa om med