• Svar på tråden Juni-barnen
  • Bumman79
    emma78 skrev 2012-08-17 11:20:42 följande:
    Hur känns ditt onda i bröstet? Jag har oxå haft jätteont i nästan en vecka nu:( det liksom ilar i bröstet och när han ska börja suga är det fruktansvärt!!! Men någon sa till mig att svamp kliar?! Han har dessutom börjat " gnugga" bröstet när han äter, sen blir han jätteledsen eller arg svårt att säga han gallskriker iaf mitt i amningen!! Har kommit på att oftast när det händer vill han rapa... Men innan han släpper bröstet drar han huvudet bakåt med bröstvårtan i munnen.... SMÄRTA!!! Men jag har inga såriga bröst
    Precis så gör Selma oxå på nätterna när hon är allmänt arg går amningen inte alls bra ibland hon suger skriker boxas och sparkas tills hon blir röd i ansiktet å drar bak huvudet så att bröstvårtan dras ut å sen skriiiik igen åså släpper hon taget så ska man försöka igen å då är hon typ förbannad för att hon inte har tutten i munnen...suck.
  • MissFörstånd

Halloj tjejer!

Hoppas allt är bra med er, min iphone är på lagning vilket gör att jag bara hinner kika in här när jag verkligen tar mig tid att sitta vid datorn och det är inte ofta.

Vincent är nu 8 veckor och så otroligt snäll. Jag delammar fortfarande och det funkar bra för oss, han sover på nätterna typ 23-04 och äter vid 5 sen sover vi till 8 . Jag är glad för så hade vi det inte med dottern som hade kolik! Väger nu 6065g och är 60 lång. Gick upp 895 gram på TVÅ veckor :-O

Är det någon annan som har svårt att få i sig mat? Jag vill inte ha, är inte sugen på nått, äter bara för att jag bör göra det.       

ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-17 11:47:52 följande:
    Förstår inte varför våran lilla tjej inte vill sova på nätterna?? Imorse somnade hon 6.30 var vaken hela natten...natten innan dess var det iaf 3.40 men innan det 5..

Hon sover massor på dagarna å är nöjd å glad å ler en massa men sen kommer kvällen/natten med gnäll,skrik och sömnproblem. Kanske har blivit en ond cirkel?
     Har ätit mjölkfritt i flera dagar nu men det verkar ju inte alls hjäpa. Någon som vet vad detta kan bero på?

Ibland tror jag att hon kan ha lite magknip åså men inte alltid. Hon verkar snarare övertrött hon kan somna en liiten stund i famnen men såfort man lägger henne i sin säng vaknar hon å skriker. Å jag vågar inte sova med henne brevid pga att jag är rädd att jag rullar på henne...
    Det kan ta upp till 2 veckor innan mjölken är ur din kropp helt tyvärr och det är först efter den tiden man kan se skillnad.

Har ni provat sempers magdroppar? Hur sover hon i vagnen? Simon vägrar sova i sin säng, hur tungt han än sover när jag lägger ner honom vaknar han direkt eller efter ett par minuter. Den är för stor enligt honom tror jag. Så han sover i vagnen och där sover han som en stock!
  • UnderbaraPojke

Jag har också svårt för mat... inte hungrig !!! Dock på natten e jag jättehungrig !?! Äter ändå middag vid 5-6 och sen en macka innan sängen bara för mjölkproduktionens skull !!!

• IdaElinLivia040611
    Sweet life skrev 2012-08-17 12:12:43 följande:
    Det kan ta upp till 2 veckor innan mjölken är ur din kropp helt tyvärr och det är först efter den tiden man kan se skillnad.

Har ni provat sempers magdroppar? Hur sover hon i vagnen? Simon vägrar sova i sin säng, hur tungt han än sover när jag lägger ner honom vaknar han direkt eller efter ett par minuter. Den är för stor enligt honom tror jag. Så han sover i vagnen och där sover han som en stock!
    LUCA ÄLSKAR OCKSÅ ATT SOVA I VAGNEN, MER OMBONAT DÄR JU:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • zenoble
    emma78 skrev 2012-08-17 11:20:42 följande:
    Hur känns ditt onda i bröstet? Jag har oxå haft jätteont i nästan en vecka nu:( det liksom ilar i bröstet och när han ska börja suga är det fruktansvärt!!! Men någon sa till mig att svamp kliar?! Han har dessutom börjat " gnugga" bröstet när han äter, sen blir han jätteledsen eller arg svårt att säga han gallskriker iaf mitt i amningen!! Har kommit på att oftast när det händer vill han rapa... Men innan han släpper bröstet drar han huvudet bakåt med bröstvårtan i munnen.... SMÄRTA!!! Men jag har inga såriga bröst

Precis så.. Värsta stunden är i början på amningen då vill jag bara skrika så ont gör de.. Ilar å bränner som fan. Kolla efter om du ser om han har torsk alltså nån vit beläggning i munnen, ofta får de ju det.. Om detta inte försvunnit till måndag skulle jag få tabletter. Står verkligen inte ut. Det där med att släppa bröstet och dra bak huvudet har jag typ problem med varje amning om han är jätte hungrig, då blir han så ivrig liksom så jag får ge lite ersättning.. På natten däremot funkar det bättre då han halvsover och inte orkar kämpa emot.

Svamp kan klia men behöver inte de.. På mig kliar det lite ibland. Man kan ha på vischyvatten också, samarin eller bikarbonat säger de också kan funka.
  • Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-17 12:12:43 följande:

Oki men iom att jag inte märkt några stora resultat med mjölkfri kost så vill de inte skriva ut ett recept på nutramigen..ändå hade jag bara provat det i 2,5 dygn när min bm ringde å frågade hur det hade gått. Hon sa att jag skulle köra så länge burken räcker (kanske 2 dagar till) å sen prova att dricka/äta mjölkprodukter igen för att se om det blir någon skillnad åt det hållet om jag märker att det blir värre.

Ja hon får både semper magdroppar och minifom och så har vi köpt en specialflaska som heter Dr browns som ska vara bra mot kolik osv...

Hon sover jättebra i vagnen oftast när man är ute å går iaf å i bilbarnstolen oxå när vi har varit ute å åkt då slocknar hon direkt :). Jag ska nog testa vagnen lite mer å se om det kanske hjälper men jag tror att hon är väldigt närhetsberoende just nu..
  • Elvis Mamma

Ni som har barn som skriker vid brösten å slänger med huvudet fram å tillbaka å håller på är ni säkra att det inte beror på att dom är mätta? Enya blir jätte arg när hon är mätt hon vill helst tutta hur länge som helst men efter 10-15 min är hon alltid mätt, då börjar hon rapa å ibland kommer de till å med upp lite mat men hon blir galen å vill fortsätta äta, att stoppa in nappen men låta henne ligga kvar nära bröstet funkar dock alltid så hon tycker väl att de är mysigt helt enkelt fortfarande går det 4-5 timmar mellan amningarna, så hon verkar äta effektivt som BVC säger för hon går upp bra i vikt trots att hon inte äter speciellt ofta

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-17 13:49:57 följande:
    Oki men iom att jag inte märkt några stora resultat med mjölkfri kost så vill de inte skriva ut ett recept på nutramigen..ändå hade jag bara provat det i 2,5 dygn när min bm ringde å frågade hur det hade gått. Hon sa att jag skulle köra så länge burken räcker (kanske 2 dagar till) å sen prova att dricka/äta mjölkprodukter igen för att se om det blir någon skillnad åt det hållet om jag märker att det blir värre.

Ja hon får både semper magdroppar och minifom och så har vi köpt en specialflaska som heter Dr browns som ska vara bra mot kolik osv...

Hon sover jättebra i vagnen oftast när man är ute å går iaf å i bilbarnstolen oxå när vi har varit ute å åkt då slocknar hon direkt :). Jag ska nog testa vagnen lite mer å se om det kanske hjälper men jag tror att hon är väldigt närhetsberoende just nu..
    Om du vill, kan du få en burk eller två av mig... Va konstigt att dom säger så, det tar enligt allergiläkare mina vänner träffat 1-2 veckor för att helt få ur all mjölkprotien ur kroppen. Det är lika individuellt som hur lång tid det tar för två olika personer att förbränna alkohol...

Vi kör också på Dr. Browns flaska. Simon har ännu inte fått helt koll hur han suger på den nappen eftersom den är så olik Mams som är mer platta i formen.. Men vi tränar och övar.