Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
På tal om babysim tror jag att det ligger på 1500 kr för 8 ggr i min kommun..
Tesssi: Har inte varit på BVC nu på ett tag. Men vid två månader vägde Liam 5980 gram och var 59 lång. Så "stor" var storasyster vid fyra månader... :)
Tycker Liam är jättestor!!! :)
har idag varit hos bm på efterkontroll. min lilla kille föddes den 5 juni, o för en vecka sedan vägde han 4980g o var 56 lång. hursom, på efterkontrollen blev jag aningens besviken... trodde man skulle gå igenom förlossningen lite mer, men det gkorde hon inte. gynundersökning hoppade vi för lilleman var skrikig, o jag har inte haft några problem efter förlossningen heller. har ni gjort gyn undersökning?
angående preventivmedel fick jag en bok o kolla igenom så skulle jag höra av mig. nhur var det för er andra?
dessutom undrar jag om era bb hört av sig till er om frågor om hur ni upplevde er förlossning mm
kom i håg att jag fick det förra gången från mitt bb men inte denna gång..
angående vikt helvetet så är det ca 4kg till ins.vikt.... men sen lite mer trivselkilon som ska bort, usch det blir verkligen svårare desto äldre man blir!!!! men- min bm sa till mig att ca 2kg är pga bröstkörtlar o annat när man ammar, så det kan man räkna bort-hehe...
kör lite lchf diet, tycker det känns bra, då man blir mer mätt, än andra dieter.
Igår när barnen hade somnat för natten och jag och min sambo gjort ordning myskväll med ost, kex
,vin och tända ljus så gick min sambo ner på knä och friade! Jag blev så överraskad, rörd och lycklig! Ligger nu i sängen med Wilton sovandes tätt intill, själv kan jag inte komma till ro alls då jag fortfarande knappt kan tro det är sant! Jag ska gifta mig med min bästa vän och drömkille!
Å va romantiskt stjärnfrukt!!
Stort grattis! Låter helt underbart!!
Åh, vad romantiskt!!! Grattis stjärnfrukt!!!
Inrosegarden: när jag var på efterkoll nu så gick vi igenom förlossningen ganska noga eftersom den slutade med urakut snitt. Men på efterkollen med dottern som var helt vanlig fl sa BM typ inget alls om förlossningen. Tror det är olika det där...
Gyn-undersökning har jag tackat nej till, har inte känt att jag behövt eftersom jag inte haft några besvär.
Preventivmedel: fick cerazette utskrivet som man kan ta medan man ammar och en liten bok att läsa om andra metoder som man kanske vill ha längre fram. Är inne på hormonspiral, skulle höra av mig när Liam närmar sig ett halvår.
Denna gången ringde BM från förlossningen några veckor efter att vi kommit hem, men det missade de med dottern. Så verkar vara olika där också... :)
Så mina två kilo sitter i amningen då??? :) Det låter ju fantastiskt bra!!! :)