• Svar på tråden Juni-barnen
  • LillSnurr82

Stjärnfrukt: Gud så romantiskt! Grattis!

Här tror jag aldrig det kommer bli nåt frieri om mannen får välja .. Så oromantisk..får väl fria själv nästa skottår men då säger han säkert nej för han har så stora krav på att ALLT runtom kring i livet ska vara perfekt innan vi ens kan förlova oss.. Så tråkig :(

• Pluttan
    inarosegarden skrev 2012-08-24 14:30:59 följande:

men vilka barnmorskor du hade!! så skulle alla ha det!

Ja det önskar jag att alla skulle få ha också. Min mvc-bm är rätt så ung kanske ungefär 40 år sådär. De som få ha henne kan skatta sig lyckliga. Hon är liksom på en annans nivå.
    Min fl-bm var bestämd under förlossningen så hon kände att hon nästan fick lite dåligt samvete efteråt. Men tack vare henne så gick ju förlossningen bra. Jag sprack inte eller något vilket känns bra nu när man precis har kommit igång mrd sexandet med sambon.

Lillsnurr. Vet precis hur det känns. Min karl är ungefär likadan. Men vi har dock varit förlovade i 8 år. Du ska se att när väl din man och du förlovar er så kommer nog ett frieri ganska omgående. Här vet jag inte om man får uppleva ett frieri i detta livet......

Stjärnfrukt ett STORT grattis till dig så underbart romantiskt. Nästan som på film.
  • emersson75
    stjärnfrukt skrev 2012-08-23 22:18:50 följande:
    ,vin och tända ljus så gick min sambo ner på knä och friade! Jag blev så överraskad, rörd och lycklig! Ligger nu i sängen med Wilton sovandes tätt intill, själv kan jag inte komma till ro alls då jag fortfarande knappt kan tro det är sant! Jag ska gifta mig med min bästa vän och drömkille!
    Grattis :)
  • Tesssi
    LillSnurr82 skrev 2012-08-24 15:39:38 följande:
    Stjärnfrukt: Gud så romantiskt! Grattis!

Här tror jag aldrig det kommer bli nåt frieri om mannen får välja .. Så oromantisk..får väl fria själv nästa skottår men då säger han säkert nej för han har så stora krav på att ALLT runtom kring i livet ska vara perfekt innan vi ens kan förlova oss.. Så tråkig :(
    Jag friade själv till dåvarande sambon. Vi gifte oss 1,5 år senare. Hjärta
  • Erik

Var på 2 månaders kontroll med Edit i dag: 5930 g samt 58,5 cm huvudmått 40,5 cm. Hon följer sin kurva fint. :)

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • stjärnfrukt

Tack alla! :) vigsel blir om 6 veckor redan då vi ska ha dop, och idag har jag valt ut en vigselring. (fick nästan dåligt samvete, så dyrt! Men nu kommer det gnistra iaf) självklart hade jag Wilton tuttandes under tiden haha! Han vill äta ofta!

• MissFörstånd

Stjärnfrukt - GRATTIS!!! Min sambo är inte så mkt för romantik eller bröllop men häromdagen sa han: ja det kanske vore kul att gifta sig på dopet :-O. Gissa om jag blev chockad, men han för nog fria ordentligt först .

Jag har gett mig f*n på att ge det ett seriöst försök att helamma och jag tror att jag lyckas! I två hela dagar nu har Vincent bara ammat och inte behövt ersättning. Han är en mycket piggare kille också. På dagen ammar han var tredje timme och på natten sover han 21.30-4 ungefär. Lovely! Han verkar mättare på bröstmjölken än på ersättningen. Helamning för mig har vara varit en dröm, trodde aldrig jag skulle klara det

• JennieJ
    NinnaBus skrev 2012-08-24 00:32:46 följande:
    Varit på BVC-kontroll med Alfons på 3-månaders dagen. Vaccination, en i varje ben. Första sprutan gick jättebra, den andra sved mer och Alfons blev jätteledsen. Lillkillen väger nu 6490g och är 60,5cm lång. Växer så det knakar med andra ord...   Var iväg till mina föräldrar några dagar och Alfons sov plötsligt hela nätter när vi var där. Kunde somna mellan 21-23 och sova till 06-07. Snacka om sprängfyllda tuttar sen Sov hela nätter ett par dagar efter att vi kom hem med men sen har han börjat vakna flera gånger igen...   Men det är lite mysigt när han kommer över i våran säng också... 

Får dom 2 sprutor?
  • Aikotakara

Känner mig lite orättvist behandlad här hemma. Mannen jobbar, jag är hemma. Jag tar natten, morgonen, dagen.. tills han kommer hem. Sen ska han bygga i saker, kanske handla eller leka med sin hobby.

Blev jävligt irriterad då han tog FÖRSTA matningen nu kl 22:30 på hela dagen. Så får Melker en jobbig stund o gnäller då han ska äta. Mannen börjar svära och irritera sig direkt. SÅ jävla dåligt tålamod mot en liten bebis. Så säger han "HÄR ta honom, jag klarar inte av det!!"....

Så ska JAG ta honom, som har haft han hela dagen. "Du sitter ju ändå o inte gör nått".. nä, har bara tagit hand om hundarna, städat, diskat o tagit hand om sonen HELA dagen. "Men jag har ju jobbat" kommer han med.

Rättvist?? Tror inte det.

• Erik
    Aikotakara skrev 2012-08-24 22:39:55 följande:
    Känner mig lite orättvist behandlad här hemma. Mannen jobbar, jag är hemma. Jag tar natten, morgonen, dagen.. tills han kommer hem. Sen ska han bygga i saker, kanske handla eller leka med sin hobby.

Blev jävligt irriterad då han tog FÖRSTA matningen nu kl 22:30 på hela dagen. Så får Melker en jobbig stund o gnäller då han ska äta. Mannen börjar svära och irritera sig direkt. SÅ jävla dåligt tålamod mot en liten bebis. Så säger han "HÄR ta honom, jag klarar inte av det!!"....

Så ska JAG ta honom, som har haft han hela dagen. "Du sitter ju ändå o inte gör nått".. nä, har bara tagit hand om hundarna, städat, diskat o tagit hand om sonen HELA dagen. "Men jag har ju jobbat" kommer han med.

Rättvist?? Tror inte det.
    :( Var tråkigt! Jag hade ju varit så fräck så jag hade helt enkelt lagt på mig ytterkläderna och sagt att nu går jag ut o gå en sväng. Du får ta hand om babyn så länge. :) Då hade han ju varit tvungen till det! Pappor är många gånger jätteosäkra o känner att mammorna står bakom hörnet o tittar om dom säkert gör saker o ting rätt. Om han tvingas att ta hand om sitt barn så får han komma på egna sätt att göra det... Bara mitt tips. Kram
    Erik -04, Elias -07, Edit -12