Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Stjärnfrukt: Gud så romantiskt! Grattis!
Här tror jag aldrig det kommer bli nåt frieri om mannen får välja .. Så oromantisk..får väl fria själv nästa skottår men då säger han säkert nej för han har så stora krav på att ALLT runtom kring i livet ska vara perfekt innan vi ens kan förlova oss.. Så tråkig :(
men vilka barnmorskor du hade!! så skulle alla ha det!
Var på 2 månaders kontroll med Edit i dag: 5930 g samt 58,5 cm huvudmått 40,5 cm. Hon följer sin kurva fint. :)
Tack alla! :) vigsel blir om 6 veckor redan då vi ska ha dop, och idag har jag valt ut en vigselring. (fick nästan dåligt samvete, så dyrt! Men nu kommer det gnistra iaf) självklart hade jag Wilton tuttandes under tiden haha! Han vill äta ofta!
Stjärnfrukt - GRATTIS!!! Min sambo är inte så mkt för romantik eller bröllop men häromdagen sa han: ja det kanske vore kul att gifta sig på dopet :-O. Gissa om jag blev chockad, men han för nog fria ordentligt först
.
Jag har gett mig f*n på att ge det ett seriöst försök att helamma och jag tror att jag lyckas! I två hela dagar nu har Vincent bara ammat och inte behövt ersättning. Han är en mycket piggare kille också. På dagen ammar han var tredje timme och på natten sover han 21.30-4 ungefär. Lovely! Han verkar mättare på bröstmjölken än på ersättningen. Helamning för mig har vara varit en dröm, trodde aldrig jag skulle klara det
Känner mig lite orättvist behandlad här hemma. Mannen jobbar, jag är hemma. Jag tar natten, morgonen, dagen.. tills han kommer hem. Sen ska han bygga i saker, kanske handla eller leka med sin hobby.
Blev jävligt irriterad då han tog FÖRSTA matningen nu kl 22:30 på hela dagen. Så får Melker en jobbig stund o gnäller då han ska äta. Mannen börjar svära och irritera sig direkt. SÅ jävla dåligt tålamod mot en liten bebis. Så säger han "HÄR ta honom, jag klarar inte av det!!"....
Så ska JAG ta honom, som har haft han hela dagen. "Du sitter ju ändå o inte gör nått".. nä, har bara tagit hand om hundarna, städat, diskat o tagit hand om sonen HELA dagen. "Men jag har ju jobbat" kommer han med.
Rättvist?? Tror inte det.