Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Varit på BVC-kontroll med Alfons på 3-månaders dagen. Vaccination, en i varje ben. Första sprutan gick jättebra, den andra sved mer och Alfons blev jätteledsen.
Lillkillen väger nu 6490g och är 60,5cm lång. Växer så det knakar med andra ord...
Var iväg till mina föräldrar några dagar och Alfons sov plötsligt hela nätter när vi var där. Kunde somna mellan 21-23 och sova till 06-07. Snacka om sprängfyllda tuttar sen
Sov hela nätter ett par dagar efter att vi kom hem med men sen har han börjat vakna flera gånger igen...
Men det är lite mysigt när han kommer över i våran säng också...
Inarosegarden: Min bm frågade om jag ville göra en gynundersökning och jag sa ja och passade på när jag ändå var där även om jag inte haft några problem. Tycker ändå det kändea bra att hon kollade så allt såg fint ut, hur stark jag var när jag knep samt att livmodern dragit ihop sig. Vi gick igenom förlossningen en sväng, var inte så mkt att säga direkt. Jag fick info om preventivmedel sista gången jag var hos henne innan förlossningen så jag hade redan bestämt mig för cerazette.
Innan jag åkte hem från BB gick den barnmorskan som var ansvarig för min förlossning igenom allt och vi satt i lugn och ro och pratade om min upplevelse kring allt, så skönt
Stjärnfrukt: STORR GRATTIS!! <3
Från att ha legat på nedersta kurvan så ligger Enya nu strax över på vikt och mitt på kurvan på längden
hon är nu 11 veckor och väger 5400 (2945) och 57 lång (49)
och jag ammar bara.
min lille kille sover så korta stunder! gah, hinner ju aldrig nåt!! dessutom vaknar han av minsta lilla pip, trodde att nr 2 skulle kunna sova igenom vad som helst, men icke!
Borago har jag använt till lillan nu i en vrcka. Funkar bra. Dock har det kommit mera skorv så ska kör en omgång till.
Min dotter har också mycket hår så det har varit lite småpetigt att massera ner det i hårbotten.
På min efterkontroll pratade jag och min barnmorska inte heller så mycket om förlossningen. Hon hälsade på mig på BB efter förlossningen eftersom hon jobbade på fl när jag var på BB.
Min ansvariga bm från fl kom också till mig på BB och pratade med mig. Mycket trevlig.
Gynundersökning tackade jag ja till på min efterkontroll.
men vilka barnmorskor du hade!! så skulle alla ha det!
Känner igen mig i att aldrig hinna nåt!!! Liam sover bara när han är i famnen och helst ska han tutta hela tiden. Håller på att bli knäpp!!!
Vill bara få en minut då och då och andas på...