Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Baby1112: Har du provat bärsjal? Den kan man ju amma i också. Då får du händerna fria iaf.
Rocket: jo, har bärsjal. :) De sista dagarna har han mer eller mindre bott i den. Han vill verkligen vara nära hela tiden!! :)
Det är kanske nån utvecklingsfas, ladda ner appen the wonder weeks, där kan man läsa om alla faser och när de inträffar
Här är en till som vill vara nära hela tiden. Hittade sonens gamla babybjörnsele som Isabella sitter / sover i nu förtiden. Varm javisst. Men skönt att ha händerna lite "fria".
Tack för tipset om appen! Har bara hunnit skumma lite men den verkade himla bra!
Hinner i stort sett aldrig kika in här. Tvåbarnslivet är intensivt! Emanuel var på 2 månaderskoll häromdagen, han väger 6650 gram!! Slår därmed tom brorsan i samma ålder med ett halvkilo, vart ska det sluta
Storebrorsan blir strax 19 månader, och vissa stunder har man världens dåligaste samvete gentemot dem båda för att båda är så små och kräver mycket, särskilt nu sista veckan sedan sambon börjat jobba igen..., men man får göra sitt bästa och den dagen vi kommer så långt att de börjar leka och ha glädje av varandra kommer nog allt vara värt det! För dagen är storebror dunderförkyld och risken är förstås stor att även bebis blir smittad....uschamig, det är så jobbigt när de är så små och blir sjuka tycker jag
I februari -11 tråden hade vi en bebis som dog i sviterna av RS-virus så det är jag livrädd för, även om det väl inte riktigt är säsong för det än...
Aikotakara - kan känna igen det där till viss del och det är inte så kul! sambon ville att vi skulle delamma så han också fick vara med, men ärligt det är ju jag som tar nätter, dagar och han kanske kan ta två mål/dygn! Han kan ju göra allt annat så därför började jag helamma igen
. Hoppas verkligen det löser sig, ett tips är att verkligen prata med honom om att det är jobbigt! Jag kan känna på em kanske jag vill åka någonstans men sambon vill vara hemma efter en dag på jobbet. Han förstår nog inte att mitt jobb är ju i hemmet så när han kommer hem är jag less på att vara hemma.
Fjärde dagen avklarad med helamning! Lycka!!!
Har alla övergivit fl för fb nu?
Funderade precis på det jag med. Jag som inte har FB hoppas förstås inte de men tyvärr verkar de inte bättre