• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Tack! Vi blir runt 60 personer och vi ska bjuda på kallskuret (rostbiff,skinka,kalkon osv.) och till det potatis sallad och potatis gratäng, sallad plus bröd (pannkaka till barnen) å sen blir det tårt- och kakbuffé dukningen ska gå i lila så idag har jag shoppat lila servetter, lila ljus och dekorationer även sidenbandet i dopklänningen blir lila, hoppas också att dop klänningen passar, den är väldigt stor, samma klänning som sonen och jag själv döptes i

• Lucian Caesar

Vi ska ha dop den 23 september. Ville oxå bjudit på smörgåstårta men det blir så dyrt att beställa och göra dem själv hinner jag inte med då dopet börjar kl 10. Dekorera tårtor till 60 pers och fixa iordning familjen innan kl 10 känns som en omöjlighet.
    Jag funderar på kall buffé och cheesecake till efterrätt. Så smidigt att kunna göra efterrätten flera dagar innan
    Är glad att detta är sista dopet jag behöver ha

• sanna87

Jag är också inne på kallskuret och sedan pastasallad och potatissallad till det. Efterrätterna bakar min syster o de lär bli muffins o cheesecake o lite småkakor typ...

Tips på hur vi pimpar upp församlingshemmet??

Förresten!! Lila, vad fint!! 

• Baby1112

Vi hade dop i söndags. Väldigt litet, bara närmsta familjen så vi var bara 13 personer.
    Vi bjöd på Skagensmörgås och brie/salami smörgås. Efter det blev det kaffe, kakor och tårta.
    Vi hade fikan hemma och dukade bordet med servetter vikta som en "prins"krona stämplade med Liam och datum. Sedan hade jag blå små rosetter på alla glas, Liams stämplade fötter (också i blått) på bordet och till sist utströdda silverhjärtan.

Dottern hade nästan likadant. Men det gick i rosa och vitt. Hennes servetter var istället vikta som en dopklänning.

• Elvis Mamma

Va roligt å höra om allas dop Baby1112: va mysigt med ett litet dop och att kunna ha fikat hemma, låter jätte fint med dekorationen du gjort Lucian Caesar: Ja visst blir de stressigt med allt som ska hinnas med när många är bjudna, vårat dop börjar 12 så vi förbereder de mesta dagen innan, är också glad att detta kanske är sista dopet vi hade stort dop med sonen med. Sanna87: googla på bilder på dopdukningar, det kommer upp super mycket fint å man får mängder med bra ideér de är fint om man har en färg att gå efter tycker jag, vi valde ju lila som sagt, är inte så förtjust i rosa, till sonens dop hade vi grönt

• AAEV

Vi ska inte ha nåt dop, funderar på namngivning istället, men det har vi inte haft med dom andra. Kan man ha för alla tre samtidigt??

• LillSnurr82

AAEV : klart man kan varför inte...?

• AAEV

Känns bara konstigt att berätta vad Alexander heter och varför när han snart är 4 :P

Alexander 081026 Eleonora 091123 Olympia 120713
  • Baby1112

Klart man kan ha namngivning för alla tre samtidigt! Vad mysigt!
    Det hade jag satsat på! :)

• Baby1112

Elvis mamma: ja, är helt galet förtjust i stämplade babyfötter. :)
    Även rosetter på glasen. En fix ide! :) Men nu har vi haft det på dotterns dop, på vårt bröllop och på Liams dop. Får nog snart hitta nya dekorationer! :)

Fast förhoppningsvis blir det varken fler dop eller bröllop i mitt liv. Nåja, kanske ett dop då. Längre fram. Om många år. :)