• Svar på tråden Juni-barnen
  • UnderbaraPojke

Här används också alla färger;) dock mkt beige och brunt då det e mina favoritfärger. Här tittas det också ner i vagnen och frågas vilket kön ;)

Gick upp 28 kg och har efter 4 v gått ner 20 kg... så 8kg kvar till inskrivningsvikten men vill gå ner 12 kg till sammanlagt !! Så här trotsar vi vädret och går fast det regnar ;)

Idag ska jag till frisören ;) nästan ett år sedan sist juh !!! Mamma följer med som barnvakt!!

• Ensortsmamma

Jag gick upp 12 kg (72) och idag 11 dagar sen förlossning visar vågen 64, är nöjd med detta ska bara få bort de "dallriga" på magen:)

• Havsjungfrun

En vecka efter förlossningen var alla grav.kilon borta! Har aldrig någonsin gått så lätt, är ju fortfarande inte nere på ursprungsvikten efter de andra två.

Gillar också kläder i alla färger. Köper gärna rött till mina killar! 

• UnderbaraPojke
    Ensortsmamma skrev 2012-06-25 13:10:18 följande:
    Jag gick upp 12 kg (72) och idag 11 dagar sen förlossning visar vågen 64, är nöjd med detta ska bara få bort de "dallriga" på magen:)

Vilken träning/mat är bäst för att bli av med det dallriga på magen?

Situps e väl det sämsta man kan göra? Tror jag har läst det npgonstans.
  • Zvartaliljan

Usch vad avis jag blir på er alla...jag har 10kg kvar till inskrivningsvikten o 20kg till min vikt innan graviditeten. Har bara gått ner 5 av mina gravidkilon o då har det ändå gått två månader o jag ammar men så här har det varit med de andra två barnen med....jag har fått kämpa stenhårt för att gå ner. Hade precis lyckats gå ner alla 30kg efter storebror när jag blev gravid med lillebror. Hann knappt njuta av o vara smal ju

• zenoble

Läste att man först efter 6 månader har nytta av amningen för att tappa kilon å bli smal.. Nu gör det igen skillnad. Vill också bli av med den lösa magen :( men det tar ett tag för huden att gå tillbaka med va? annars inga kilon kvar här, gick bara upp 10 denna gång tror jag.

• Dancia

Ja det här med viktnedgången har också gått helt över mina förväntningar. Det här var min tredje graviditet och redan en vecka efter förlossningen hade jag tappat alla gravidkilon (10kg) och magen dragit ihop sig riktigt ordentligt, nu är det bara lite magträning som behövs för att få den helt platt. Nu under sommaren kommer jag ägna mig åt promenader för att sakta bygga upp muskler igen och vänja kroppen successivt vid träning eftersom jag knappt rört mig någonting alls under graviditeten och musklerna känns nästintill obefintliga :P. Till hösten blir det träning på Gym :).

• Tesssi

Tack för kommentarerna ang. val av kläder... Jag får leta på båda avdelningarna.

Svar på tråden Juni-barnen