• Svar på tråden Juni-barnen
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-26 09:34:03 följande:
    Jag skulle vara så rädd om det blev tal om sugklocka mest för att man inte alls kan styra själv, gör det inte jävulskt ont????? Sjukt starkt av dig......
    Tyckte att det var super att få hjälp av sugklockan när sonen fick hjälp av den ut. De drar ju som sagt bara när man krystar.

Har också läst en del förlossningberättelser men inte kommenterat så många. Däremot har jag lagt mer energi på att peppa i Juni-barntråden. Har inte så mycket tid att hänga här längre med tre barn och ett garagebygge... Kikar dock in då och då.
  • Elvis Mamma

Inatt sov Enya från 01.00 till 07.00, BVC har rekommenderat att jag ska amma henne var fjärde timme på grund av att hon fortfarande ligger på en vikt under 3 kg men svårt på natten tycker jag när hon inte vaknar å är hungrig å det är inte alltid helt lätt att väcka henne

• LillSnurr82

Har oxå läst alla berättelser och inlägg men inte kommenterat. tycker alla varit/är jätte duktiga. (kommer nog inte kommentera allt i fortsättningen heller. Inne och läser varje dag, kommenterar om jag har tid)

• Lenis21

IdaElinLivia- har du ens vart gravid??? Du är ju platt, fusk tycker jag allt. Kul för dig att du blivit så fin igen. Hoppas att jag lyckas med. Tänkte börja ställa mig på crosstrainern snart.

• bebisgalen
    Uddabus skrev 2012-06-26 10:17:53 följande:
    Klart jag blev rädd men mer rädd att mitt barn skulle dö eller bli skadat... han hade bara 5-25 slag / min

Trodde oxå att det skulle göra ont men det gjorde det inte... Hon hjälpte bara till att dra när jag krystade o emellan höll hon bara emot så att han inte gled in igen som dem brukar göra...

2 dragningar så var huvudet ute nästa krystvärk på det så hjälpte dem honom ut genom att vrida osv så axlarna kommer ut o det sista han gör är att sparka sig ut...

Han hjälpte verkligen till att komma ut... Även under värkarna så sparkade han o tryckte sig neråt o speciellt när värken var på topp o det var inte skönt... Svor faktiskt en del då...

Fler som kände sina barn hjälpa till att komma ut???

Fantastikt!

Japp, jag fick ju oxå ett litet större barn på 4530 och 56 lång. Jag fick inte lov att krysta ut huvudet överhuvudtaget med risk för att spricka rejält så jag låg och flåsa i 20 min och bebis tryckte ut sig själv sakta tillsammans med värkarna.   
  • zenoble

IdaElinLivia040611: Elias äter också hela tiden. Typ 1 gång i halvtimmen eller max timmen. Förutom på natten då han kan sova några timmar i sträck. Är detta tecken på att jag inte har tillräckligt med mat? Han är ju trots allt 5 veckor på torsdag.. Ska på läkarundersökning då så får väl fråga på BVC hur jag ska göra för det är så påfrestande att han ska äta så ofta :(

• Havsjungfrun
    Lenis21 skrev 2012-06-26 11:09:40 följande:
    Haha jag måste bara dela med mig av min dotters kommentar till mig alldeles nyss. Hon är 3 1/2 år.
    - men mamma, du har ju en tjock mage ändå. Har du en till bebis där inne???

Så glad man blir. Hahahahaha

Jag gick upp ca 20 kg och har på dessa 6 dagar tappat 10 kg. Men om det går som förra gången så kommer det att stanna där och jag får hårdbanta bort resten. Usch känner mig också som en stor geléklump.
    Det har vår 4,5-åring också frågat mig om... Flört 
  • Havsjungfrun

Ni som hade stor problem med karpaltunnelsyndrom hur har det gått för er efter förlossningen? Jag hade problem ett par nätter innan August kom och sedan slog det till på riktigt dagen innan han föddes så jag trodde att det skulle gå över fort. Har fortfarande samma domningar i fingarna och inte samma styrka. Har någon av er testat akupunktur? Frågade vår "BVC-tant" hur länge jag ska vänta innan jag söker hjälp och hon tyckte 2-3 veckor.

• Cataleya
    zenoble skrev 2012-06-26 12:57:51 följande:
    IdaElinLivia040611: Elias äter också hela tiden. Typ 1 gång i halvtimmen eller max timmen. Förutom på natten då han kan sova några timmar i sträck. Är detta tecken på att jag inte har tillräckligt med mat? Han är ju trots allt 5 veckor på torsdag.. Ska på läkarundersökning då så får väl fråga på BVC hur jag ska göra för det är så påfrestande att han ska äta så ofta :(
    Sådär har jag också det, hon äter bara en gång på natten, dag tid äter hon hela tiden, och kan vara vaken i 5-6 timmar på dagen. var på bvc igår, det enda svaret jag fick var att det är bara så, vissa bebisar är så.
    Jag var också orolig att jag inte hade tillräckligt med mjölk, men vågen visade att Thyra gått upp 330 g sedan förra måndagen, så de var jätte nöjda och ett bevis på att hon får så det räcker. :)
    Men innan jag var där igår höll jag på att bli tokig, men hon är väl bara en vaken bebis.
    Som hon sa på bvc, var glad hon är vaken på dagen och att hennes microsömn räcker gott och väl och att natten funkar så himla bra.

Men man är ju ändå orolig att hon inte får tillräckligt med sömn, man läser ju att bebisar ska sova 16-20 timmar för utvecklings skull, men man skulle inte gå efter boken sa hon.

När ska du till BVC nästa gång ? Hur var storebror som bebis :) ? 
  • Elvis Mamma

Havsjungfrun: Precis så hade jag med, det började några veckor innan Enya föddes å slog till på riktigt sista veckan innan. Jag har fortfarande problem med att höger hand å fingrar domnar, riktigt jobbigt å jag vaknar å har värk på nätterna men Enya är bara två veckor så de kanske ger sig

Svar på tråden Juni-barnen