Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Min förlossningsberättelse om någon är intresserad =)
http://livethosen2barnsmamma.blogspot.se/2012/06/min-forlossnings-berattelse.html
Här har ni en till som inte behöver stå i vassen i sommar :D gravidkilona är numera ett minne blott och det "sladdriga" på magen tycker jag bara ser lite kvinnligt ut!
Vi har kläder i alla färger men har inte köpt så mycket nytt då vi har fått ärva massor!! Men kommer kolla in de märken ni rekommenderar!
En fråga ang. sängen.
Ni som har era små i egna sängar... har ni täcke ?? Jag har täcke i Sam´s säng men varje natt hamnar han UNDER täcket. Ändå lägger jag han ca 15 cm ovanför kanten på täcket men han är en vilde. Livrädd för att han ska kvävas.
Ska jag bylsa på han mer kläder och bara sova med gallerfilt eller hur ska man göra?
HJÄLP
Underbarapojke- har du för hög kudde som gör att han glider ner? Eller e han helt enkelt bara vild? Min son sover bara i blöja och tunn filt, vi har väldigt varmt i sovrummet...Kanske kan din son ha en pyjamas istället för täcke?
Svårt det där...man får testa sig fram...lycka till!
Har kudde men den e supertunn. Vi har också ganska varmt och Sam är väldigt varm av sig så det e bara blöja här med. kanske ska ta en tunnare men tyngre filt istället för täcke??
ja precis...jag har en tung filt...är egentligen ett påslakan från hemtex....jätteskönt!
Tesssi: Jag har klätt min son i mkt rött och en del rosa
inte så mkt lila men enbart för att jag själv inte är förtjust i färgen;) Tycker barn ska kläs färgglatt och dottern har fått ha på sig en del av kläderna brorsan hade när han var bebis i grönt å turkos bland annat:)
En fråga ang. sängen.
Ni som har era små i egna sängar... har ni täcke ?? Jag har täcke i Sam´s säng men varje natt hamnar han UNDER täcket. Ändå lägger jag han ca 15 cm ovanför kanten på täcket men han är en vilde. Livrädd för att han ska kvävas.
Ska jag bylsa på han mer kläder och bara sova med gallerfilt eller hur ska man göra?
HJÄLP
Nu sover Enya visserligen inte i egen säng utan med oss men hon har pyjamas, strumpor plus en gallerfilt å det är alldeles lagom