• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Enya är tvärtom när de gäller att äta och sova, hon sover i stort sett helatiden å vaknar i princip aldrig och är hungrig utan jag får väcka henne var fjärde timme. På kvällen kan hon dock vara vaken en timme ca. Storebror var tvärtom, vaken jämt å åt som en häst en gång i timmen så man blir ju lite orolig att hon sover för mycket men jag antar att alla bebisar är olika å hon går ju upp i vikt som hon ska iaf

• Emma Stark
    bebisgalen skrev 2012-06-26 12:26:11 följande:
    Fantastikt!

Japp, jag fick ju oxå ett litet större barn på 4530 och 56 lång. Jag fick inte lov att krysta ut huvudet överhuvudtaget med risk för att spricka rejält så jag låg och flåsa i 20 min och bebis tryckte ut sig själv sakta tillsammans med värkarna.   
    Varför var det risk för att du skulle spricka rejält?? :O
  • Havsjungfrun
    Elvis Mamma skrev 2012-06-26 13:55:21 följande:
    Havsjungfrun: Precis så hade jag med, det började några veckor innan Enya föddes å slog till på riktigt sista veckan innan. Jag har fortfarande problem med att höger hand å fingrar domnar, riktigt jobbigt å jag vaknar å har värk på nätterna men Enya är bara två veckor så de kanske ger sig
    Hon tyckte som sagt att man skulle söka hos vårdcentralen efter 2-3 veckor. Har du testat skenor? Tycker att det är för bökigt på nätterna när jag ska lyfta, flytta och amma August, dessutom gör de ingen större nytta...
  • Uddabus

Vår Charlie sover oxå som mest... Äter var 3-4 timme o sover nästintill all tid där emellan...

Han har vakentid på morgon o kväll sen äter han 1-2 ggr per natt så jag ska inte klaga...

• zenoble

Cataleya- tycker du inte det är lite jobbigt att de äter så ofta? Jag tycker det då jag knappt göra något innan han ska äta igen. Elias hade också gått upp så mycket sist, men det är väl för att de hänger vid bröstet hela tiden ;) melvin vägde 200 g mer vid födseln och jag ammade bara ett par veckor sen fick han ersättning och gick då upp jätte mkt i början.. Och då åt han mer sällan eftersom han fick ersättning. Ska till BVC på torsdag så ska fråga då. Är ju lite orolig bara för jag ammar endast från ett bröst för jag gjort bröstoperation och det andra bröstet funkar ej. Men hoppas man kan fortsätta

• IdaElinLivia040611

Luca har väl 2 sovpass på 2-3 timmar på dagen och natt gör han vid 23.00 äter 03.00 och vaknar sen vid 07.00 så det är emellan dessa sovpass på dagen som han äter mycket, slumrar lite och sen äter igen. Det gör mig inget, bara mysigt att amma men mina tjejer har jag alltid fått väcka. Från 18.00 på kbällen och till läggdags äter han som mest. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Dancia

Herregud, hade bvc på besök nyss och Minnah har ökat 300 gr på drygt en vecka. Hon är ett matvrak. Hon ammar först varje.måltid (får nog dock inte i sig så mycket där), sen kan hon äta 100 ml ersättning efter det och hon äter ca var tredje eller fjärde timme. Sonen åt motsvarande ca 30 åt gången i samma ålder, men han åt nog lite oftare också. Det är jättebra att hon äter så bra, mém hon växer så fort så jag knappt hinner med :P.

Hur mycket går era barn upp per vecka ungeffär?

• IdaElinLivia040611
    Lenis21 skrev 2012-06-26 12:19:32 följande:
    IdaElinLivia- har du ens vart gravid??? Du är ju platt, fusk tycker jag allt. Kul för dig att du blivit så fin igen. Hoppas att jag lyckas med. Tänkte börja ställa mig på crosstrainern snart.
    Måste tacka min Belly Bandit som jag använde första veckan tillsammans med bra gener kanske. Nu har den blivit för stor, men ska sy dit ett till eget kardborreband så jag kan spänna åt den igen för den är super för korsryggen.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • zenoble

300 gick Elias upp sist ungefär på en vecka, ska bli spännande att se på torsdag vad det blir denna vecka :) ger du ersättning efter amning på natten med?

• Tesssi

Algot har gått upp ca 350-500g / vecka. Han växer så det knakar och är ett riktigt matvrak. Flört

Svar på tråden Juni-barnen