Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Enya är tvärtom när de gäller att äta och sova, hon sover i stort sett helatiden å vaknar i princip aldrig och är hungrig utan jag får väcka henne var fjärde timme. På kvällen kan hon dock vara vaken en timme ca. Storebror var tvärtom, vaken jämt å åt som en häst en gång i timmen så man blir ju lite orolig att hon sover för mycket men jag antar att alla bebisar är olika å hon går ju upp i vikt som hon ska iaf
Vår Charlie sover oxå som mest... Äter var 3-4 timme o sover nästintill all tid där emellan...
Han har vakentid på morgon o kväll sen äter han 1-2 ggr per natt så jag ska inte klaga...
Cataleya- tycker du inte det är lite jobbigt att de äter så ofta? Jag tycker det då jag knappt göra något innan han ska äta igen. Elias hade också gått upp så mycket sist, men det är väl för att de hänger vid bröstet hela tiden ;) melvin vägde 200 g mer vid födseln och jag ammade bara ett par veckor sen fick han ersättning och gick då upp jätte mkt i början.. Och då åt han mer sällan eftersom han fick ersättning. Ska till BVC på torsdag så ska fråga då. Är ju lite orolig bara för jag ammar endast från ett bröst för jag gjort bröstoperation och det andra bröstet funkar ej. Men hoppas man kan fortsätta
Luca har väl 2 sovpass på 2-3 timmar på dagen och natt gör han vid 23.00 äter 03.00 och vaknar sen vid 07.00 så det är emellan dessa sovpass på dagen som han äter mycket, slumrar lite och sen äter igen. Det gör mig inget, bara mysigt att amma men mina tjejer har jag alltid fått väcka. Från 18.00 på kbällen och till läggdags äter han som mest.
Herregud, hade bvc på besök nyss och Minnah har ökat 300 gr på drygt en vecka. Hon är ett matvrak. Hon ammar först varje.måltid (får nog dock inte i sig så mycket där), sen kan hon äta 100 ml ersättning efter det och hon äter ca var tredje eller fjärde timme. Sonen åt motsvarande ca 30 åt gången i samma ålder, men han åt nog lite oftare också. Det är jättebra att hon äter så bra, mém hon växer så fort så jag knappt hinner med :P.
Hur mycket går era barn upp per vecka ungeffär?
300 gick Elias upp sist ungefär på en vecka, ska bli spännande att se på torsdag vad det blir denna vecka :) ger du ersättning efter amning på natten med?
Algot har gått upp ca 350-500g / vecka. Han växer så det knakar och är ett riktigt matvrak.