Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Grattis Petra! Vad duktig du var med så långt värkarbete..
Idag har vi varit på marknad här hela dagen och det har gått super med lilleman, han har varit nöjd i vagnen till han ätit sedan suttit i bärselen. Varit runt 19 grader då har han haft en body och ett par byxor sedan en solhatt i bärselen. Men det blev nästan för varmt när han var så nära.. Nu är jag helt slut då jag brukar ta en powernap när stora sonen sover och oftast lilleman med
Någon som vet när man törs ha sex igen om man gjort snitt? När man fött vaginalt bör man väl vänta tills efter efterkontrollen men det kan väl inte gälla vid snitt? Avslaget är självklart slut annars hade jag inte tänkt tanken
Enya blir tre veckor på söndag, bör man vänta längre?
Någon som vet hur man ska te sig när man ska sluta amma helt? Amningen fungerar inte alls längre då dottern knappt får ut nånting och blir hysterisk vid bröstet och hon suger med feltag så jag börjat få nya sår igen. Nu jag tyvärr ska sluta helt så vet jag inte vad jag ska göra då jag börjat få hårda partier i båda brösten som ömmar och sticks. Pratade med amningsmottagningen om det igår som sade att jag ska stimulera brösten så lite som möjligt och bara handpumpa ut det värsta.
Nu har jag handpumpat ett par gånger idag men smärtan blir bara värre och värre och jag är jätterädd för att få mjölkstockning. Tror ni att man kan lägga till henne vid brösten ändå, men mer sällan? Eller gör det bara saken värre? Det är så jobbigt för jag vet ju inte heller om brösten reagerar annorlunda eftersom jag opererat mig.
Tack elvismamma för de lugnande orden. Jo på BVC- bm så lät det som om att barnen ska ha kommit upp i födelsevikten vid 10 dagars ålder. Vi ska dit om en vecka och om hon inte gått upp märkbart så skulle vi prata om ersättning. Jag blir orolig då det är detta jag befarat då jag gjort en bröstförminskning, var så glad när jag märkte att jag verkligen har mjölk i brösten och så glad över att få amma min dotter. Men nu lugnade jag mig lite och hon verkar ju ändå vara nöjd och det är det jag också tycker man ska gå efter. Har testat detta med att byta blöja innan och det får henne vaken men så fort hon börjar äta så går ögonen ihop igen. Har inte börjat med napp än men det betyder att hon gärna vill hänga på tutten hela dagarna, svårt att få tid till annat så som duscha. Men vill inte börja med napp än då hon inte hade gått upp så mycket så att det inte stör amningen lr vad tycker ni??? Hur har ni gjort????
Zenoble- vad mysig dag ni har haft låter det som. Grattis Petra, bra kämpat!!!
Lenis- jag har också gjort bröstop och började ändå med napp direkt när vi kom hel från bb. Men jag använde den sällan på dagen om jag bara var hemma utan mest på natt/kväll och när jag ska iväg nånstans. Mest för att jag var rädd att det skulle störa produktionen om han inte tuttade så mycket. Hur gammal är hon nu? Kanske är dumt att börja om du verkligen vill amma? Tänkte om du skulle vänta tills det känns helt etablerat i så fall. I mitt fall gick det ju bra men det behöver ju inte alltid göra det tyvärr. Elias är 5 veckor imorgon.
Dancia- förra gången slutade jag lite successivt, alltså ammade/pumpade mer och mer sällan och slutade sedan. Det går ganska fort ändå. Svårt det där!
Zenoble- Minella är en vecka idag. Ja jag vill verkligen inte att nappen ska störa produktionen men samtidigt om man gör som du säger att man inte använder den så mycket. Hemskt när vi åker bil och hon bara gråter och gråter, hade vart skönt att ha napp då. Skönt för dig att det gått bra med amningen trots förminskningen, skönt att ha någon mer här som också gjort det.
Elvis mamma: vi sexade två veckor efter snittet. Avslaget nästan borta men använder kondom.
Gjorde likadant efter dottern föddes vaginalt.
Så länge det inte gör ont är det väl bara att köra på?