Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag har så mycket mjölk så jag är tvungen att pumpa ur 50-100 ml per bröst innan varje amning, sen tuttar Enya ca 20 min på ett bröst, hon blir mätt och orkar sällan äta på båda så jag kör varannan gång å de funkar fint
Jag låter Algot amma några gånger på ett bröst innan jag byter till det andra. Jag har stark utdrivningsreflex så det är för att han ska kunan suga nöjt på bröstet någongång istället för att alltid sätta i halsen....
Ska tillägga att om jag inte pumpar ur före amning så sprutar det ut å Enya kan inte äta alls utan sätter i halsen och spyr. Lite bökigt när man är borta men har en handpump i väskan så de går det med
Grattis Lycka 4!!
Ja fy för de där eftervärkarna, mina var också riktigt fruktansvärda och jag låg och vred mig, kved och pustade varje gång de drog igång. Fick ketogan andra dagen mot det och det hjälpte bra men jag blev fruktansvärt illamående.
Jag lägger mig o vilar när jag är trött... O när lilleman sover förstås
Nu kan jag äntligen hoppa in i den här tråden oxå, trodde jag skulle få hoppa in i en "julibarntråd" ist ;) Grattis till alla nya bebisar om jag inte sagt det :D
Som nu... Gick o la mig halv tre med Charlie fast han sovit sen 12 o nu kl fyra fick jag väcka honom... :)
Så skönt att sova en stund så nu amning sen får vi minsann ut o gå en sväng :)
Mår mycket bättre nu i det är skönt... Visst jag blir trött ganska fort men bättre än vad det varit innan...
Va på BVC idag och Minella hade bara gått upp 40 gram sedan i måndags. Det känns som om att hon blir nöjd när hon äter. Hon somnar alltid när jag ammar henne och det är efter ca bara 5 minuter på ett bröst och sover hela natten om jag inte väcker henne. Men då är hon så trött att hon inte vill äta. Försöker kittla henne under fötter och i händer m.m. Blir lite orolig nu fast en liten uppgång är ju bättre än ingen alls. Ska ge det en vecka och köra på som jag gör och se om hon går upp annars lär det bli ersättning. Fast det känns som om att jag har mjölk bara det att hon är för trött för att äta. Tycker inte om denna känsla. Det ordnar väl sig antar jag.