Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Ni som pratar om att sova på dagarna. Tycker det är svårt då jag har en dotter som kräver lite mamma också. I morse fick jag dock sovmorgon till 09.30. Det va så skönt men är trött nu ändå. Man får ju inte så många timmars sammanhängande sömn så är väl inte konstigt. Hoppas att ni alla andra orkar med, det är ju ett måste.
40 gram är väl bättre än ingenting? Enya blir snart 3 veckor och har precis kommit upp i sin födelsevikt igen, (2,9) Hon gick ner mycket första dagarna å har sedan gått upp sakta med säkert, BVC och neontal avdelning som vi låg inlagd på har dock sagt att alla gram upp är bra så länge det är upp och inte ner så jag tror inte du behöver oroa dig alls. Jag helammar bara å det har aldrig varit tal om ersättning, så länge barnet är nöjt å sover så är det nog inget att oroa sig för, så länge vågen inte visar minus som sagt!
Precis så gör vi alltid innan matning, blöjbyte först annars vaknar hon inte
Hallå :)! Nu finns äntligen lite tid att skriva här :).
Våran lilla dotter kom i torsdags 05:36 :), 52 1/2 timma efter värkstart här hemma, det var en riktig pers. Jag är galet imponerad över kroppen förmågor!
Jag har varit rätt sliten efter förlossningen, fick lågt blodvärde (fast jag inte förlorade allt för mycket blod) och var yr och utmattad. Jag blev sydd en del och har haft ont av det, grad 2-bristning i mellangården och lite annat. Jag har fortfarande ont och är sliten i kroppen men känner att jag börjar hitta energin igen.
Lillan, hon har inget bestämt namn än men det är på gång, är helt underbar! Herregud, hur mkt kan man älska någon?!
Amningen går rätt bra, oftast blir det var tredje timme men hon har blivit lite snuttig också. Men det är mysigt :).
Idag var vi ute på barnvagnspremiär till affären 10 min bort. Jag var helt svettig och nervös för att göra fel. Vad ska hon ha på sig? Blir hon för varm/kall? Blåser det in? Kan hon andas? Osv...hispig!!
Hur klär ni era när ni går ut?
Här har det varit varmt men blåsigt, så jag tog på henne en body, byxor, strumpor, hjälmmössa och en tunn filt. Satte även på locket på vagnen, men insåg fort att det blev för mycket. Men förövrigt, lagom? Är de farligt att gå ut med bebisen i blåsten av den anledningen att det kan bli svårt att andas om det blåser in i vagnen, och hur blåsigt snackar vi då?
Här är det också ganska varmt men blåsigt, i vagnen kör vi med långärmad body, byxor, tröja med dragkedja, mössa och gallerfilt, fårskinn att ligga på. Locket på om det blåser mycket. Enya är väldigt frusen av sig å har lite svårt att hålla värmen men fårskinn plus gallerfilt är super!
Har oxå lammskinn i botten sen är det bra med lager på lager så kan du ta av ett lager om det är för varmt o ha en extra filt med om det blir för kallt... Tunna snuttefiltar kan dem ha så det täcker lite av ansiktet... Så slipper dem blåsten över näsan...
Kör vagnen vänd mot blåsten.
Okej, oj pumpa ur 50 -100 de va värst :)
Han äter ca 20 min . Va på bvc idag och han hade gått ner så nu måste jag ge honom 50ml i ersättning efter varje amning. Men de är skitsvårt, han sommar vid bröstet hela tiden..
Grattis till nya bebisar.
MissFörstånd, jag brukar vila mig när Isabella sover.Men nu sover hon inte så mycket på dagarna. Men däremot sover hon på nätterna. Hon sover till 5 från klockan 22.30.