• Svar på tråden Juni-barnen
  • Memso

Nu kommer jag in på det här med avslag.. Vet att jag läst om det i någon tråd men minns inte vilken, följer nog för många ;) haha!

Hur som.. När får man börja ha sex igen? Ska allt vara helt borta eller räcker det med att den värsta blödningen gått över? Jag har just nu som ljusröda flytningar, ska jag vänta ut dom tro!?

• Dancia
    Uddabus skrev 2012-07-01 18:55:44 följande:
    Är det någon som fått tillbaka sin mens redan fast ni ammar?

Jag har precis nyligen fått som värsta mens smärtan... Fick ta en panodil.

Någon som haft så??

Charlie är 2 veckor på onsdag..

Jag får som menssmärtor då och då och jag tror det beror på att jag blöder avslaget.livmodern drar nog ihop sig precis som vid mens då. Har ditt avslag slutat? Tror det är lite tidigt att få mensen innan det gått 4 veckor efter förlossningen.
  • Uddabus

Men jag hade bara eftervärkar i 3-4 dagar o sedan ingenting.. Just nu har jag typ brunt grått avslag ( ursäkta ) men kommer blod från o till...

Blöder inte alls mycket men rätt som det är kommer där mycket o sen pyttelite igen...

Känns som en tyngd neråt... Ser lite konstigt ut faktiskt så jag får väl gå in på mvc när jag ändå ska på BVC på tisdag...

Tycker oxå det är lite väl tidigt med mens nu eftersom jag hel ammar...

Har ont o mår illa... Men får hoppas att det är normalt...

Hur känns livmoderinflamation? Hur känns framfall? Får man ont då? Når man illa osv?

• Ensortsmamma

Uddabus: min kompis fick tillbaka sin mens redan efter tre veckor. Fast att hon helamma. Vilket egentligen inte skulle vara möjligt enligt doktorerna. Men de va mensen..

• LillaGrynet

Uddabus: Så som du beskriver att du har... Jag har precis likadant och frågade en BM på MVC när jag beställde tid för efterkontroll och hon sa att man kan blöda från och till och att det är avslaget.. Vanligt att man får blödningar när man börjar vara lite mer aktiv sa hon:-/

Vi hade sex ihelgen och Ella är 3 veckor idag och det var en skum känsla;) Kändes inte likadant där nere precis efter andra barnet.. Haha! Blödde lite efteråt Men enligt BM på BB så upplyste dem oss redan där om att man kan ha 6 när man känner sig redo även om avslaget inte är borta helt bara man använder kondom pga infektionsrisken..

• Uddabus

Ett tips är ringblomsalva till bröstvårtorna... Har använt det sen dag ett från o till o inte ett enda sår eller början till det...

• lycka 4

Ja ringblomssalva är kanon!! Jag kör bröst mjölk till allt :)

• Polarlantis

Ni som har blivit sydda i mellangården, hur länge blödde ni i det såret?Kan ju gå på toa och så men är ju till och från lite hård i magen och då måste man ju ta iu lite...blöder ju mer då så klart... något att bry sig om??

• Dancia

Hur mycket sover era små? Jag tycker att Minnah sover hela tiden. Kommer inte ihåg hur mycket mina 2 första barn sov när de var så här små men hon är nog inte vaken men än kanske 4-5 timmar per dygn sammanlagt. Nu har vakentiden också blivit lite dumt fördelad då hon var vaken 2 timmar i sträck inatt. Ska försöka hålla henne vaken lite ikväll så hon förhoppningsvis somnar om efter flaskan på natten.

• Elvis Mamma

Enya sover nästan jämt å är vaken ca 1-2 timmar per dag, hon blev 3 veckor igår, frågade på BVC om de verkligen är normalt då min son var vaken 5-6 timmar vid samma ålder men det är tydligen normalt, sömnen kan man inte påverka när dom är så små så sover dom så sover dom å då behöver dom det, Enya vaknar inte ens när hon är hungrig utan jag får byta på henne så att hon vaknar till liv lite innan varje matning, skönt dock att hon sover hela nätterna men dagtid önskar man att hon kunde vara lite mer vaken

Svar på tråden Juni-barnen