• Svar på tråden Juni-barnen
  • inarosegarden

ja, jag har också hört att de kan komma o gå. men man blir ju lite orolig, då det har gått ett tag sedan förlossningen. på bvc när jag frågade såg hon lite bekymrad ut när jag frågade om det. på sjukv uppl tyckte hon att det nog inte var nån fara då jag inte har feber eller har ont.
    men vill ändå höra hur ni andra har för erfarenheter om detta 

• Uddabus

Min Charlie har oxå gegg i ena ögat fick oxå höra att vi ska massera o tvätta med vatten på bomullstuss

• MarieG81

Hej på er! Ella har blivit 5 dagar och vi mår jättebra! Har dock ont i bröstvårtorna när hon äter men det känns som om det är på väg att vända. Jag har inte haft ork att skriva ihop en förlossningshistoria eller lägga ut en bild men det kommer inom snar framtid :)
    Kram till alla mammor o för er som fortfarande väntar (har ingen koll på om det är några kvar)

• Baby1112

Inrosegarden: mitt slutade typ efter två veckor, men började igen efter några dagar, som sparsam mens typ. Nu har jag bruna flytningar och har haft i nästan en vecka. Så tycker det kommer och går hela tiden! :(
    På måndag är det fyra veckor sedan Liam föddes.

• Pluttan
    bebisgalen skrev 2012-06-29 13:58:39 följande:
    Någon mer här som får ge lite ersättning ibland efter amningen?

Har dom blivit hårda i magen? Min bebis har inte bajsat på 4 dagar :(   
    Jag ger också ersättning vid  behov efter amning.. Min dotter bajsar varje dag. Vilken ersättning ger du? Jag ger Semper 1.
    Men när sonen var bebis gav jag honom också ersättning efter amning och han bajsade mellan 1 till 2 gånger i veckan och det sågs som normalt enligt bvc. Han var inte hård i magen för det. Antar väl att det är olika från bebis till bebis.
    Men om din bebis bajsat ofta innan så kolla med bvc för bättre råd.
  • inarosegarden
    Baby1112 skrev 2012-06-29 19:21:24 följande:
    Inrosegarden: mitt slutade typ efter två veckor, men började igen efter några dagar, som sparsam mens typ. Nu har jag bruna flytningar och har haft i nästan en vecka. Så tycker det kommer och går hela tiden! :(
    På måndag är det fyra veckor sedan Liam föddes.

ok, låter som mig. får väl se hur det utvecklas... men jag  som var så sugen på att mysa med sambon på semestern... får väl vänta lite till då...
  • gizmolarson

Sigge bakslag hela hela tiden och mycket.. Har aldrig hört en bebis som fiser så mycket som han gör och riktiga pruttar alltså.. Ganska sött faktiskt..

• lycka 4

Morgonmys!! Gick å la oss tolv , vaknade 5 å amma somnade om till nu . Känner mig utvilad å det är verkligen skönt. Ang tårkanaler så har båda mina söner haft det långt upp i åldrarna. Har talats om op . Det är bara tvätta tvätta och ögonen ska tvättas utefrån å in. Massera men för att det ska hjäöpa måste man massera ca 20 gånger om dagen Hellst mer. Ögonen blir oftast värre när det är väder omslag eller blåser .

• Memso

Är det någon som har koll på när man får komma igång och träna efter ett kejsarsnitt?? Vill inte sitta på mitt arsle längre och inte göra någonting!!!

• lycka 4

Man ska ta det lungt ett par veckor, till efterkontrollen brukar vara smart. Sen kan man ju köra i gång med promenader å så

Svar på tråden Juni-barnen