Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Då har jag anmält Algot till babysim. 
Är era små också fortfarande pickiga vid bröstet?
Algot älskar att picka en stund efter att han ätit färdigt till störta delen och sedan tar han sig lite efterrätt nät han tröttnat på att picka. Det är så mysigt.
. Med de andra två har vi väntat ca. 1 månad när avslaget varit slut.
Alltså Elias sover bra på natten egentligen. Jag säger egentligen för han ligger ju brevid mig på sidan och ibland rullar han över på mage när jag inte märker det och då sover han bra. När han ligger på rygg/sidan vaknar han typ varje timme och gnäller fast han inte är hungrig utan bara vaknar. Så när han får ligga på mage somnar han alltid och sover flera timmar. Så till min fråga, borde jag absolut fast han inte vill låta honom ligga på sidan eller rygg?
Dancia- Elias är 6 veckor snart och jag tycker han har gått från att sova den mesta tiden till att vara mer och mer vaken så det kanske blir mer vakna nu
Vad smörjer ni röda rumpor med? Har alltid använt Inityol de få gånger som de stora har behövt det men nu tycker jag inte att det hjälper. Tyvärr är det Pampers-blöjorna som funkar bäst på August och eftersom han bajsar väldigt ofta har han blivit jätteröd i rumpan. Tycker att Pampers är så täta och nätet fastnar i rumpan på honom.
Jag har alltid använt silon salva till mina barn. Annars är ju bröstmjölken kanon mot det mesta.
Zinksalva, initiol, ringblomsalva, bröstmjölk, lufta mycket, idomin, potatismjöl,
Ok då är det kanske helt normalt att hon sover så mycket per dygn :).
Angående en annan sak... Hur ska jag komma över sorgen över att jag inte kan amma min dotter?? Jag försöker verkligen tänka positivt men jag känner mig jättedeppig över att jag inte kan ge henne bröstet när hon pickar och vrider huvudet mot det. Det känns bökigt medf flaska, speciellt på natten och när man ska bort. Jag är så himla avundsjuk på er och andra där amningen fungerar hur bra som helst och jag blir jätteledsen när folk frågar varför jag slutade amma. Jag känner det som att jag inte hade ett val, jag har inte själv valt att sluta amma, tyvärr kunde jag inte göra mer, men andra får det att låta som att det är ett fritt val jag gjort. Längtar tills jag börjar acceptera detta mer för det är jobbigt att gå och känna så här :(.