Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Någon mer med bebis som vill äta typ varannan timme dygnet runt?
Liam är en månad snart och istället för att få bättre tider äter han nu konstant... :(
Baby 1112 det kan vara tillväxtperiod... Kan hålla i sig typ 3 dygn för att få upp tillgången av mjölk :)
Drygt men så kan det vara...
Idaelinlivia - Vincent är jätteduktig på dagen och äter var tredje eller var fjärde timme och är nöjd däremellan, men nätterna är hopplösa. Lyckades sova två timmar med honom på mitt bröst och sen gav jag upp och sov en timme på soffan.
Nu åker jag till bm och tar bort agrafferna. Vad jag kommer ihåg så gör det inte ont så jag tänker fortsätta tro det
Men det har ju hållit på i en vecka nu... Hur mycket behöver de växa egentligen? :/
Går han upp i vikt som han ska? Har han ont i magen? Är han bara snuttig?
Han går upp jättebra! Men har ont i magen ganska ofta... Lite snuttig är han men han använder ju nappen ganska ofta emellan måltiderna...
Tycker han borde vara nöjd, han äter ju ordentligt när han äter. På dagarna gör det inget men känner att jag snart skulle behöva sova mer än en timme åt gången på nätterna...
Har du prövat att ha honom på bröstet? Mage mot mage menar jag o buffa i rumpan på honom?
Märta kan ibland verka hungrig fast hon precis legat vid bröstet och snuttat massa. Då brukar det egentligen vara att hon antingen håller på och kämpar med en bajs eller vill rapa/spy lite. Då hjälper buffar i rumpan som uddabus skriver eller lite massage på mage eller lyfta hennes ben lite upp och ner försiktigt för att få igång magen lite..
I ibland tycker dem det är skönt att vara på bröstet mage mot mage o gå runt en stund
Ett grepp jag använde ofta på storasyster som hade kolik var att hålla henne med magen ner hängandes på min arm med, huvudet mot armbågen o ett ben hängandes på varje sida om armen o så gå runt så o buffa lite.