• Svar på tråden Juni-barnen
  • Tesssi
    Havsjungfrun skrev 2012-07-02 11:33:10 följande:
    Vad smörjer ni röda rumpor med? Har alltid använt Inityol de få gånger som de stora har behövt det men nu tycker jag inte att det hjälper. Tyvärr är det Pampers-blöjorna som funkar bäst på August och eftersom han bajsar väldigt ofta har han blivit jätteröd i rumpan. Tycker att Pampers är så täta och nätet fastnar i rumpan på honom.
    Jag har samma problem med Algots rumpa.Har bepanthen nu - hjälper sådär.
  • FiaA87

Nu har jag varit ute å sprungit för första gången sedan Elbin föddes! Skaffade en mountain buggy för att kunna springa med vagnen och det gick sjukt bra! Elbin är nu 5 veckor och det kändes faktiskt bra, blev ingen lång eller snabb runda men det var skönt att svettas av rätt anledning (inte för att man bara existerar!!!) Elbin har mycket mer vaken tid nu, som längst har han varit vaken i 4 timmar i sträck!!!

• Baby1112

Dancia: Låt dig ta dig tid att sörja att du inte kan amma. Det är viktigt!

Slutade amma min dotter när hon var en dryg månad eftersom hennes mage bara klarade mjölkfri ersättning. Under den tiden jag skulle ställa om kroppen till det så tog mjölken slut.
    Men jag mådde också jättedåligt när hon började picka efter bröstet och jag inte kunde ge.

Det bästa tipset är ändå att sörja det och bearbeta det så mycket du behöver. Det släpper med tiden, och du kommer göra flaskor på nolltid! Även mitt i natten... :)

• Zvartaliljan
    Dancia skrev 2012-07-02 13:11:24 följande:
    Ok då är det kanske helt normalt att hon sover så mycket per dygn :). Angående en annan sak... Hur ska jag komma över sorgen över att jag inte kan amma min dotter?? Jag försöker verkligen tänka positivt men jag känner mig jättedeppig över att jag inte kan ge henne bröstet när hon pickar och vrider huvudet mot det. Det känns bökigt medf flaska, speciellt på natten och när man ska bort. Jag är så himla avundsjuk på er och andra där amningen fungerar hur bra som helst och jag blir jätteledsen när folk frågar varför jag slutade amma. Jag känner det som att jag inte hade ett val, jag har inte själv valt att sluta amma, tyvärr kunde jag inte göra mer, men andra får det att låta som att det är ett fritt val jag gjort. Längtar tills jag börjar acceptera detta mer för det är jobbigt att gå och känna så här :(.

Jag känner samma, det känns som ett nederlag, jag skäms o känner mig inte som en bra mamma nu ammar jag fortfarande lite men han går ju inte upp i vikt på mn mjölk egentligen är de förvånade att jag har mjölk alls med min kroniska smärtfulla sjukdom så jag ska väl vara glad då tycker de men jag kan inte tänka så...blir ändå ledsen o avundsjuk. Jag vill kunna ge mitt barn det bästa ju
  • Lina007
    Dancia skrev 2012-07-02 13:11:24 följande:
    Ok då är det kanske helt normalt att hon sover så mycket per dygn :).

Angående en annan sak... Hur ska jag komma över sorgen över att jag inte kan amma min dotter?? Jag försöker verkligen tänka positivt men jag känner mig jättedeppig över att jag inte kan ge henne bröstet när hon pickar och vrider huvudet mot det. Det känns bökigt medf flaska, speciellt på natten och när man ska bort. Jag är så himla avundsjuk på er och andra där amningen fungerar hur bra som helst och jag blir jätteledsen när folk frågar varför jag slutade amma. Jag känner det som att jag inte hade ett val, jag har inte själv valt att sluta amma, tyvärr kunde jag inte göra mer, men andra får det att låta som att det är ett fritt val jag gjort. Längtar tills jag börjar acceptera detta mer för det är jobbigt att gå och känna så här :(.

När sonen var ca en vecka gammal så fick vi inse att amningen inte fungerade. Då tyckte jag att det var inte mer med det. Och den här gången så såg jag verkligen fram emot det och skulle inte kunna tänka mig annat. Men när Eira var kring tre veckor gammal så gick det inte längre.

Jag vet inte om jag kanske tänkt på det för mycket under graviditeten, men jag tycker det är skittrist att det inte fungerade längre än så. samtidigt bör jag väl vara glad för att det fungerade den lilla stunden i alla fall.
    Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • lycka 4

Tjejer ni är helt underbara och dom allra bästa mammor även fast amningen inte funkar glöm inte det

• Uddabus

Ja exakt vad jag tänkte skriva...

Ni försökte iaf o gjorde ert bästa mer kan ni inte göra...

Sen är faktiskt ersättningen väldigt bra idag så coola ner o njut av spädistiden för den är snabbt förbi...

Sen när dem blir större så måste man ju jobba osv o då missar man ju så mycket...

Kram på er alla fina mammor o även alla fina gravida...

• Ensortsmamma

Här är en till där amningen inte fungerar för, eller till viss del gör den de , men han går ju upp för dåligt i vikt så vi måste gr ersättning med. Tycker de är super krångligt då jag först ska ge honom bröstet och sen ersättning hade ju velat att amningen fungera fullt ut.. Känner mig dålig som inte kan ge honom mat fullt ut.. De blir så omständligt allt. Om ni förstår hur jag menar?

• IdaElinLivia040611

Har också problem med röd rumpa, eller det är mer låren vid pungen som e röda. Har alltid använt inotyol men funkar inte alls nu. Måste nog försöka lufta honom ordentligt så mycket som möjligt men tycker det är svårt då han kissar och bajsar i ett;) Luca äter fortfarande otroligt mycket och är vaken väldigt mycket dagtid. Natten sover han med undantag för ett matmål vid 3-4.

Ammade aldrig Livia då hon var prematur och jag förstår så väl hur ni känner. Mest var det vad andra tänkte när man gav henne flaska bland folk som var jobbigt. Så dumt att man bryr sig, man vet ju själv att man gjort allt för att få det att fungera. Men man gör ju det ändå. Är så glad att det fungerar denna gång även fast jag även ger lite ersättning efter varje mål.BVC sa att det är vanligt att det behövs då vissa barn inte orkar suga i sig allt. Tycker det är perfekt att han tar både flaska och bröstet.

FiaA87 skrev 2012-07-02 13:36:38 följande:
    Nu har jag varit ute å sprungit för första gången sedan Elbin föddes! Skaffade en mountain buggy för att kunna springa med vagnen och det gick sjukt bra! Elbin är nu 5 veckor och det kändes faktiskt bra, blev ingen lång eller snabb runda men det var skönt att svettas av rätt anledning (inte för att man bara existerar!!!) Elbin har mycket mer vaken tid nu, som längst har han varit vaken i 4 timmar i sträck!!!
    Härligt att vara igång, Luca är ju bara 2 veckor så väntar nog tills det gått 4-5 veckor innan jag springer. Men på fredag kommer svärmor hit och bor ett tag så då ska mannen och jag sätta fart på gymmet. Gud vad jag har saknat det. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

Hade sex igår 16 dagar efter förlossningen då avslaget var helt borta. Var lite pirrigt innan då det inte varit många tillfällen på flera månader eftersom vi fått sexförbud sen v14. Sen är man ju alltid lite sådär med hur det ska kännas efter 4:e barnet. Men allt kändes som vanligt och det var hur bra som helst....helt sjukt vad man har saknat det....

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
Svar på tråden Juni-barnen