• Svar på tråden Juni-barnen
  • Dancia

Tack så mycket för era svar angående amningen, och era peppande ord :). Det är både tråkigt och skönt att det finns fler som inte kan amma, eller fullt ut, då känner jag mig inte så ensam längre.

Följer rådet att tillåta mig att sörja lite över det, men försöka fokusera på allt det andra för precis som Uddabus säger så är ju spädistiden förbi så fort och jag vill inte minnas den som deppig.

• Dancia
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-07-02 17:33:22 följande:
    Hade sex igår 16 dagar efter förlossningen då avslaget var helt borta. Var lite pirrigt innan då det inte varit många tillfällen på flera månader eftersom vi fått sexförbud sen v14. Sen är man ju alltid lite sådär med hur det ska kännas efter 4:e barnet. Men allt kändes som vanligt och det var hur bra som helst....helt sjukt vad man har saknat det....

Å jag vill också! Haha, det är galet vad mycket man saknar det när man inte "får" :). Förstår att det var pirrigt när ni knappt ens kunnat ha sex under graviditeten :).

Idag är det 18 dagar sedan förlossningen och jag väntar på att avslaget och det sista stygnet ska försvinna. Min man är riktigt sugen nu helatiden och igår tog han mig med storm med en riktigt intensiv och härlig kyss som gjorde mig alldeles knäsvag :).

Avslaget är ljusbrunt nu så jag hoppas att det snart försvunnit helt.
  • IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2012-07-02 17:45:59 följande:
    Å jag vill också! Haha, det är galet vad mycket man saknar det när man inte "får" :). Förstår att det var pirrigt när ni knappt ens kunnat ha sex under graviditeten :).
    Idag är det 18 dagar sedan förlossningen och jag väntar på att avslaget och det sista stygnet ska försvinna. Min man är riktigt sugen nu helatiden och igår tog han mig med storm med en riktigt intensiv och härlig kyss som gjorde mig alldeles knäsvag :).
    Avslaget är ljusbrunt nu så jag hoppas att det snart försvunnit helt.
    Härligt med kyssar;)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Sweet life

Hej tjejer!

Har verkligen inte ork eller lust att sitta vid datorn just nu. Missar massor av det som ni skriver...

Livet med Simon är helt underbart! Han äter, sover, bajsar och kollar på världen med stooooora ögon.

På inrådan från barnmorskan på BB ger vi honom en slurk ersättning ur kopp det sista målet innan vi lägger honom i säng för natten. Han sover efter det väldigt bra och inte alls lika oroligt som när han bara ammades. Han äter var tredje timme dygnet runt och är när han är vaken väldigt med, stark i nacken och kollar sig runt i världen. Skriker bara när vi byter blöja eller om mammas tutte dröjer en millisekund för länge! Vi har gett honom nappen och idag kom han på att man faktiskt kan tutta sig själv till sömns med den.. Så nu ligger han på lekmadrassen och snusar under en filt och man kan inte annat än le när man tittar på honom!

Att man kan känna sån kärlek!

• LillSnurr82

Första Bvc besöket med lilla Märta i dag. Nu
    Väger hon 4075g ( födelsevikt 3640) så långt över start vikt:) jag har nog grädde i brösten:)

Till er som inte amningen funkar för så håller jag med de andra.. Tillåt er att sörja men hinn med att njuta av allt det goda av bebistiden. När bebisarna blir äldre kommer de inte vara sämre människor för att de inte blivit ammade...

• Uddabus

Råkade lägga min fråga i juni bildtråden..

Typiskt mig just nu... Så jag frågar här oxå då..

Är det någon som fått framfall eller liknande men ändå kunnat träna bort det?

Blir så ledsen av att ha det såhär eller att det ska vara just det för jag är ju aktiv i vanliga fall o vill ju börja rida snart igen osv...
    O om det är det så får jag nog opereras för det fast bara om jag är nöjd med dem barn jag har osv

Eller man kan känna såhär innan allt har läkt färdigt osv???

• LillaGrynet

IdaElinLivia: Va härligt att ni fått till det med sex.. Inte fel Vi hade sex 18 dgr efter förlossningen men kändes inte alls som innan ( nåt som tog emot o sen kändes det som det va större där nere på nåt vis, känns mindre upplyftande och drog ner min lust en del) vilket min sambo också tyckte men det var inte så att det inte va skönt som han uttrycker det utan nu när vi kommit igång med sexandet så vill han bara ha mer..

• Lina007

Här har vi också varit på BVC idag. Om tre dagar är Eira sex veckor gammal och väger nu 3640 g och mäter 50 cm. Huvudomfånget mättes också men noterades aldrig.

Att man kan bli så glad över något som när ens barn bajsar! Hon blev så hård i magen när vi började med ersättningen så när hon klarar det själv blir jag alldeles överlycklig och sonen som haft problem med förstoppning i nästan två år och ALLTID velat göra det i blöjan, gör numera nummer två på toaletten och det uppmuntrar vi särskilt mycket.

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-07-02 19:47:38 följande:
    Råkade lägga min fråga i juni bildtråden.. Typiskt mig just nu... Så jag frågar här oxå då.. Är det någon som fått framfall eller liknande men ändå kunnat träna bort det? Blir så ledsen av att ha det såhär eller att det ska vara just det för jag är ju aktiv i vanliga fall o vill ju börja rida snart igen osv... O om det är det så får jag nog opereras för det fast bara om jag är nöjd med dem barn jag har osv Eller man kan känna såhär innan allt har läkt färdigt osv???

Framfall kan du inte få diagnos före tidigast 6 månader efter förlossningen, innan dess brukar det försvinna för de flesta. Jag ska opereras i höst då jag haft det sen sonen föddes för 2 1/2 år sedan och det är så svårt så jag måste ta laxermedel dagligen.
  • Annelie81

En fråga! Hur fort går det man äter/dricker ut i bröstmjölken? Åt choklad och efter en timme ammade jag och Ludwig fick massor av röda prickar i ansiktet! De försvann oxå efter en timme....går det så fort?

Svar på tråden Juni-barnen