• Svar på tråden Juni-barnen
  • Zvartaliljan

Ett annat "kolikgrepp" är att lägga bebisen med magen ner över knäna och sakta vagga knäna fram och tillbaka

• PetraK

Är det någon vars bebis haft ögoninfektion? Elise (vi kunde bestämma bannlysning till slut :)) är varig i ena ögat, var det redan på bb och då fick vi koksalt att badda med. Det blev bättre men nu är det tillbaka igen. Vi baddar med koksalt eller ljummet vatten vid behov. Hon är röd runt ögat men inte svullen, och hon kan öppna det som vanligt. 1177 sa att vi skulle avvakta, badda och om det blir svullet ska vi ringa igen.
    Någon som haft likadant? Hur lång tid tog det innan det blev bra? Tycker ju så synd o henne :(.

• Tesssi

Var på besök hos BVC igår. Algot väger nu 5135g och är 56 cm lång. 5v 4d gammal. Hans kurva går spikrakt uppåt, undrar vad detta ska sluta?!

• bebisgalen
    PetraK skrev 2012-06-29 13:05:56 följande:
    Är det någon vars bebis haft ögoninfektion? Elise (vi kunde bestämma bannlysning till slut :)) är varig i ena ögat, var det redan på bb och då fick vi koksalt att badda med. Det blev bättre men nu är det tillbaka igen. Vi baddar med koksalt eller ljummet vatten vid behov. Hon är röd runt ögat men inte svullen, och hon kan öppna det som vanligt. 1177 sa att vi skulle avvakta, badda och om det blir svullet ska vi ringa igen.
    Någon som haft likadant? Hur lång tid tog det innan det blev bra? Tycker ju så synd o henne :(.

Trånga tårkanaler? Bägge mina barn har haft det.

Det enda man kan glra är att tvätta och man kan massera lite i ögonvrån. 
  • bebisgalen

Någon mer här som får ge lite ersättning ibland efter amningen?

Har dom blivit hårda i magen? Min bebis har inte bajsat på 4 dagar :(   

• UnderbaraPojke

Stort Grattis till min älskade Sam som fyller 1 månad idag =) det firas såklart med tårta... browniebotten med hallonmousse fyllning ....
    Lägger nog in en bild på min älskling senare !!!

Herregud vad mkt kärlek man kan känna för dem små liven, helt otroligt !!! Hjärta   

• UnderbaraPojke
    PetraK skrev 2012-06-29 13:05:56 följande:

Sam hade likandant. Det var trånga tårkanaler... torka rent som du säger med koksalt eller bara ljummet vatten tog jag. Sen fick vi veta av bvc att vi skulle massera tårkanalerna ... ganska hårt då där kan samlas precis som grus. Om man tar tag om näsan högst upp jämte ögonen och massera där. Sam har inte fått det fler ggr efter det.

Lycka till. 
  • Baby1112

Försöker buffa honom i rumpan både när vi sitter och ibland när han ligger på bröstet. Men han är otroligt svår rapad. Kanske är det som spökar...
    Hoppas det vänder så att han bara vill äta var tredje timme eller så iaf.
    Har för mig att dottern fick någon form av ordning på maten vid dryga två månader...

• inarosegarden

hur är det med era avslag? mina hade nästan avtagit, men nu har jag börjat blöda rött igen sedan några dagar. sonen är drygt tre veckor ... =(

• MissFörstånd

Inarosegarden - läkaren sa till mig att det kan komma och gå, alltså mer eller mindre under en längre tid.

Agrafferna är borta och det kändes inte, 18 st satt de. Såret såg jättefint ut, känns skönt! Vi var in på Bvc och vägde också. Från 3985 i söndags till 4250 idag . Skönt att se att han växer. 50 gram kvar till födelsevikt.

Svar på tråden Juni-barnen