Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Va på BVC nu och Minella hade bara gått upp 80 gram på en vecka. Hon är trött och somnar vid tutten hela tiden och vaknar ändå inte fast jag kittlar henne m.m. Så nu ska vi åka till akuten och sätta oss. Ska kolla om gulsoten gått upp och ta prover så hon ej har någon infektion i kroppen. Nu blev jag orolig, men samtidigt skönt att kolla upp det. Kanske bara min mjölk hon inte går upp utav. Usch känner mig värdelös just nu. Sitta på akuten med en 2 veckor gammal bebis, inte roligt.
Lenis21: Ne usch det är ingen hit :(, hoppas allt är bra med lilltjejen!
Hej...usch känner mig som världens sämsta mamma just nu, trött, hungrig och irriterad! Ludwig är såå missnöjd! Orkar inte,,..han är tyst när han ammas och sover....
Han är så ledsen, har pratat med BVC då han verkar ha ont i magen. Har fått magdroppar men det verkar inte hjälpa....Han skriker som värst när han ätit. Funderar på att prova ersättning istället och se om det är min mjölk det är fel på....har slutat dricka mjölk själv...finns det något annat som kan ge dem magont...
I värsta fall tror jag att han har kolik...:(
Annelie81: För oss har det hjälpt med minifom och sempersdroppar. Och jag har uteslutit all form av mjölkprotein i min kost, inga starka kryddor, ingen lök. Vi började med det för en vecka sen efter att lillen skrek så mycket att han började krampa. Och nu är det mycket bättre, magmassage varje dag och att vi cyklar med hans ben när han börjar gnälla. Han brukar också lugna sig när man håller honom sittandes på sitt knä och liksom skumpar med honom. Antar att det är skönt för magen.
Jag har inte skrivit nånting här sen förlossningen och Emil är nu två veckor. Men jag har läst allt ni skrivit men inte hittat energin till att skriva själv. Anledningen är som ni ser ovan, skrikbebis
Nu börjar det äntligen bli lite bättre.
Tack för tipsen! Min BVC sköterska sa att jag skulle utesluta mjölk som jag dricker dock behövde jag inte sluta med mjölk i mat...tror dock att jag måste det! Bönor och lök och stark mat äter jag inte i vanliga fall så det kan jag utesluta....
Man blir gråhårig vid all denna gråt...känns som man är hjälplös!
Usch säger jag bara. Suttit på akuten och sedan blev vi inskrivna på en barnavd. Skulle sova över natten. De ville ta en massa prover på Minella. Det blev som så att vi konstaterade att jag har för lite mjölk och att sessan blivit trött för att hon inte fått tillräckligt med mat. Fick ersättning som hon slukade med en gång. Känns så trist, ville så gärna amma henne och tycker det är jobbigt att behöva förklara för alla varför hon inte ammas. Som någon skrev så sörjer jag redan och känner mig riktigt ledsen och uppgiven. Samtidigt är jag glad att min älskling mår bra och får i sig mat så hon är nöjd. Vi permission så nu är vi på väg till affären för att köpa ersättning.
Usch, ryser i hela kroppen när jag läser om psd. Är livrädd för det, jag kollar lillkillen hela tiden.. Nu sover han i egen säng den första tiden på natten, efter första amningen får han stanna i min säng. Känns bäst att vänja honom nu annars kommer jag aldrig att kunna lägga honom i sin egen säng. Jag har uteslutit kryddor, mjölk, choklad och skaldjur har fungerat fint än så länge. Han har inte reagerat iaf!!
Vad jag menade var att jag uteslutit kryddor. Det andra äter jag och det har fungerat fint än så länge:)