Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Färskpotatis har jag hört en del bebisar reagerar på oxå..
Nu joinar jag er i denna tråd :D Vår dotter kom till världen 1/7 kl 15.17 :D Min lååååånga förlossningsberättelse hittar ni i min blogg :)
http://mittlillagryn.blogg.se/2012/july/forlossningsberattelse.html
Vad är normal viktuppgång per vecka??
Grattis till dig Emma Stark
Frågade på BVC i måndags, hon sa att de vill att de går upp ungefär 200 g varje vecka
Ssm hade gått upp 130g på en vecka och det tyckte jag var lite... men vikarierande bvc sköterska sa att 100-150 g var normalt?? Blev lite konfunderad om detta verkligen stämde...
Jag helammar och har ibland fått känslan att han inte blir riktigt mätt. detta tillsammans med enbart 130g känns som det kanske styrker mina misstankat, eller??
Ssm = Sam
om ni undrar ;)
Fast om hon vet ju vad hon pratar om så hon hade sagt om det var ngt. Tror alla bebisar har sin egen kurva efter förlossningen också ? Tror inte du behöver oroa dig :)
Om ska inte vara med, älskar iPhone haha ;)
Dem första 5 dagarna hemma gick Emilian upp över 300 gram. Sen efter ytterligare 5 dagar hade han bara gått upp 70 gram men han följde sin kurva så min BVC tant var inte alls orolig. För äter gör han och mjölk finns där, blöjorna fylls fort med både kiss och bajs
så så länge vikten går upp och dem verkar må bra så tror jag inte man behöver fokusera så mycket på exakt hur mycket dem går upp.