• Svar på tråden Juni-barnen
  • Tesssi

Algot har gått upp 400-500g på ca 1 vecka - varje gång. Det känns jättemycket när jag läser om era bebisars viktuppgång. Obestämd

Ska till BVC idag får se om det stämmer även denna vecka.

-------------------------

Inatt hade vi en skräpnatt. Jag tycker inte att jag ätit något konstigt igår men Algot ville inte somna låg och skrek och knölade runt i sängen. Kl. 24 somnade han äntligen sov till 4, knöl 1h - sov till 7. Han brukar sova mycket bättre. Undrar om det var för varmt i vårt sovrum?

• LillSnurr82

Grattis till dig Emma Stark:)

• Tesssi

Vilken fin förlossningsberätteslse Emma Stark. Grattis till dottern!

• lycka 4

Våran natt har varit lyx :) gav Lee mat 00:30 sen vaknade hon vid straxt före 06 å åt, gick upp nu straxt före nio

• Dancia

Tredje gången gillt!!! Mina 2 första barn har inte alls gillat varken bärsele eller bärsjal, men Minnah somnar nästan direkt när man sätter henne i sjalen :). Det är riktigt praktiskt eftersom det blir lättare att ägna sig åt de 2 andra barnen, fixa frukost, middag, diska och plocka undan m.m. när hon inte vill ligga själv i vagnen o.s.v. Det är sååå skönt att inte vara så låst längre :).

• ja88

Hur har ni andra det med de nedre regionerna? Emanuel blir 2 veckor imorgon och jag har rejält ont än. Tycker att det har blivit värre sen jag började med knipövningar, vet inte om jag börjat för tidigt? Men de säger väl att man ska komma igång så fort som möjligt...?  Vet inte riktigt vad det är som gör ont, det är som värk och lite tyngdkänsla (när jag står och går). Att sitta på huk eller på toaletten är rena plågan. Blev sydd en del invändigt samt lite på ena sidan av mynningen där jag hade ett åderbråck som sprack upp, är därikring smärtan är centrerad Rynkar på näsan Tanken på att återuppta sexlivet känns tyvärr ganska avlägsen...

• MissFörstånd

Havsjungfrun - på dottern som blödde i rumpan funkade bara libero och potatismjöl. Hon blev värre av alla salvor.

Zenoble - min dotter sov nästan alltid på mage, annars sov hon inte alls. Det är klart, de rekommenderar ju inte det men gör det som känns bäst för er. Känner ni er trygg med att sova på mage så är väl det bra.

Vincent blev två veckor igår och tiden går så fort! Jag har lärt mig att amma liggandes och tack för att det funkar!!! Han använder mig dock som napp på natten och jag har skitont i brösten på morgonen! Bvc var här i måndags och då vägde han 4430 (4300 födelsevikt) så det kändes jättebra. Gått
    Upp över 400 gram sen vi lämnade bb .

Är det någon mer som har ont i ryggen? Läkaren på fl sa att det är väldigt vanligt för en graviditet är en långsam omställning för ryggen men förlossningen är så snabb så kroppen hänger inte riktigt med. Gör ont om jag sitter/står/går för mycket.

• Annelie81

Hej! Har nu varit på BVC. Fick träffa en ny sköterska som verkligen lyssnade på mina problem eller Ludwigs rättare sagt! Hon trodde att det var kolik men vi skall få träffa en läkare som skall utesluta något fysiskt först! Stackars barn...han är så otröstlig :(
    På tal om viktuppgång så hade han gått upp 900 gram på två veckor....ha ha....så mat får han i sig i alla fall :)

• Lenis21

Hej alla mammor. Tänkte bara höra vad den nappflaska heter som ni har rekommenderat? Orkar inte gå tillbaka i tråden och leta. Jag delammar fortfarande och vill inte att hon ska mista amningstekniken.

• Baby1112

Nyss hemkommen från BVC... Liam väger nu 4430 gram och är 54 lång. En månad gammal.
    Han har alltså gått upp 900 gram på två veckor... Grädde i brösten???

Svar på tråden Juni-barnen