Trekk skrev 2012-06-16 01:50:05 följande:
> i en värld där oskyldiga människor dör till höger och vänster av alla möjliga våldsaktioner som inte har med Islam att göra överhuvudaget.
Islam är fredens religon! Case closed!
>oOHalalOo valde enbart att förklara det skeva annorlunda.
Förlåt Halal och förlåt oskyldiga islam

Måste uppenbarligen jobba på mig själv, du är 1000 gånger godare än mig
> Ge mig ett exempel på hur X kan ses som legitimerat men samtidigt inte rättfärdig
Exempel:
A: - Du borde sluta röka, man får cancer av det!
B: - Äh, man får cancer av allt nu för tiden!
B påstår inte att man inte får cancer av rökning, men avfärdar det med att andra saker med framkallar cancer.
>Självklart såg jag olyckliga och religiöst bundna fenomen under min uppväxt.
Vill inte förminska det på något vis, men jag tycker det är märkligt att du inte blir mer upprörd över stolligheterna om du förstår vad jag menar.
> En väg mot upplysning ska inte påverka andra än en själv överhuvudtaget.
Detta är idealet och absolut möjligt, men ytterst ytterst sällan med organiserad totalitär monoteism.
>Jag tror inte på ett så kallat förbudssamhälle där saker ska förbjudas eller avvecklas helt för att vissa (eller när när majoriteten) inte klarar av hantera saken i fråga
Det är jag dock, en skillnad mellan oss antar jag. Jag är emot fri tillgång till vapen etc av den anledningen.
>utan jag tror på en utveckling som lär människor att hantera saker.
Jag med, men först när vi är där så att säga
>Jag tror helt enkelt på mänsklig utveckling.
Agreed.
Varför kallar du mig inte för Ior längre? :(
Hoppar över det rent löjliga.
"Vill inte förminska det på något vis, men jag tycker det är märkligt att du inte blir mer upprörd över stolligheterna om du förstår vad jag menar."
Min intellektuella ställning har ingenting med min emotionella att göra.
"Detta är idealet och absolut möjligt, men ytterst ytterst sällan med organiserad totalitär monoteism."
Det kan jag hålla med om och vi går troligtvis mer isär angående metoderna som ska göra det hela mer möjligt.
"Det är jag dock, en skillnad mellan oss antar jag. Jag är emot fri tillgång till vapen etc av den anledningen."
Även jag ser gränser i saken.
"Jag med, men först när vi är där så att säga"
Håller med dig även här och antar ungefär som ovan att vi snarare går isär i hur utvecklingen ska ske.
"Varför kallar du mig inte för Ior längre? :("
Vissa saker måste man helt enkelt förtjäna och förtjäna på nytt!