• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Sanna Ryan

Nej, fast personligen ser jag hyresrätt som ett tillfälligt boende :-/ 
    Det är absolut inte WT eller korkat att bo i hyresrätt men jag ser hyresrätter som tillfälligt boende tills man har råd att köpa lägenhet/hus eller ev. om man är nyinflyttad eller inte vet vad man vill med livet.

2012 Adam & Oliver 2012
  • kinder
    Anonym skrev 2012-05-17 21:31:48 följande:
    Barn ska inte växa upp i höghus och framförallt inte hyres där standarden är låg!

• Jättekul

Jag menar att ha besittningsrätt på en hyresrätt är inte alls dumt. Du slipper låna till en bostad. Så länge hyrorna är reglerade är det guld värt. Iaf om vi pratar t ex Sthlm där det är stor bostadsbrist.

• Anonym

Vad menad med WT? När är man det då ge exempel

• Anonym (Hmm)
    Anonym skrev 2012-05-17 21:29:57 följande:
    Och en hel del är just WT.

Beror på om man är ung och inte hunnit in i arbetslivet, då är det inte wt. Men annars - japp.
    Om man är akademiker, 30+ och jobbar och tjänar bra då? Vi hyr eftersom vi tycker det är praktiskt och för att vi trivs i området. Har ett barn på 2 år.
  • Jättekul
    Sanna Ryan skrev 2012-05-17 21:35:02 följande:
    Nej, fast personligen ser jag hyresrätt som ett tillfälligt boende :-/ 
    Det är absolut inte WT eller korkat att bo i hyresrätt men jag ser hyresrätter som tillfälligt boende tills man har råd att köpa lägenhet/hus eller ev. om man är nyinflyttad eller inte vet vad man vill med livet.
    Men varför då? Du har besittningsrätt på hyresrätt medan du har stora lån på en bostad som du kper som i princip ägs av banken. Förutsättning att du bor i ett område som är brist på bostäder.
  • Anonym
    Anonym (Hmm) skrev 2012-05-17 21:36:45 följande:
    Om man är akademiker, 30+ och jobbar och tjänar bra då? Vi hyr eftersom vi tycker det är praktiskt och för att vi trivs i området. Har ett barn på 2 år.
    Håller med, vid bor i ett jättemysigt hyres område och gud så skönt det är att bara ringa vaktmästaren om något krånglar. Plus att det blir ungefär lika dyrt att bo i hyres som att betala på lån.
  • Anonym
    Anonym (Hmm) skrev 2012-05-17 21:36:45 följande:

Du menar att en akademiker inte kan vara white trash? Jag tycker iaf inte att wt bara handlar om brist på utbildning.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 21:39:49 följande:
    Håller med, vid bor i ett jättemysigt hyres område och gud så skönt det är att bara ringa vaktmästaren om något krånglar. Plus att det blir ungefär lika dyrt att bo i hyres som att betala på lån.
    Dessutom har du inga lån men besittningsrätt. Vilket är guld värt.
  • KMJ
    Anonym (mj) skrev 2012-05-17 21:34:20 följande:
    Jag bor i en hyresrätt i ett höghus och det är rätt mycket betong här. Men jag är frisk, mår bra och har värdens härligaste framilj så vem bryr sig vad ett gäng FL- mammor tycker om mej och mitt liv om det är WT i deras ögon eller ej. Det skänns så ängsligt att sitta så stämpla andras liv.

I could´t care less..... 
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?