• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • isis bianco

Pratade nyss med min kompis som läser sista året på läkarutbildningen och haft mycket extraarbete och handledare till examensarbete just på KK i Lund.
    Hon sa att det är två manliga som arbetar där och har hand om alla riskbedömningar, fostervattensprover/moderkaksprover och större avgörande ultraljud. De är väldigt duktiga inom sina områden, men sen är det ju ofta så att vissa läkare har en hård framtoning men det ska man inte bry sig om, de är väldigt duktiga på sitt område och det är ju huvudsaken!

Hon skulle även läsa på om mina värden, och se vad jag bör kräva av läkarvården. Snällt av henne!

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-05-28 20:09:19 följande:
    Pratade nyss med min kompis som läser sista året på läkarutbildningen och haft mycket extraarbete och handledare till examensarbete just på KK i Lund.
    Hon sa att det är två manliga som arbetar där och har hand om alla riskbedömningar, fostervattensprover/moderkaksprover och större avgörande ultraljud. De är väldigt duktiga inom sina områden, men sen är det ju ofta så att vissa läkare har en hård framtoning men det ska man inte bry sig om, de är väldigt duktiga på sitt område och det är ju huvudsaken!

Hon skulle även läsa på om mina värden, och se vad jag bör kräva av läkarvården. Snällt av henne!
    ja verkligen , ja jag ska gå till en dr markus tror jag han hette !
  • isis bianco

Vilken vecka är du i då? Det står på deras hemsida att de utförs fvp efter vecka 15+4

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-05-28 21:32:54 följande:
    Vilken vecka är du i då? Det står på deras hemsida att de utförs fvp efter vecka 15+4
    jag är i v 16 imorgon, 15+0 så 15+6 på tisdag 
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-05-28 21:32:54 följande:
    duu.. va fick du för värden på papp-a och hcg??
  • isis bianco
    sweasmamma skrev 2012-05-29 17:52:26 följande:
    duu.. va fick du för värden på papp-a och hcg??
    minns att det fria värdet på hcg låg på 80 000, minns inte siffran i MoM.
    Papp-a fick jag 0,27 MoM

du?
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-05-29 18:18:03 följande:
    minns att det fria värdet på hcg låg på 80 000, minns inte siffran i MoM.
    Papp-a fick jag 0,27 MoM

du?
    83.200 på det fria och 1.07 på papp-a
  • isis bianco
    sweasmamma skrev 2012-05-29 19:12:59 följande:
    83.200 på det fria och 1.07 på papp-a
    Men det låter fullständigt normalt i mina öron! Förvånad
    Vad märkligt... mitt hcg var inte anmärkningsvärt, endast papp-a.
    och nacken hos din bebis var 2,2? också normalt... ska bli spännande att se vad din dr kommer säga. fråga honom gärna om hcg-värdet då!
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-05-29 19:39:06 följande:
    Men det låter fullständigt normalt i mina öron! Förvånad
    Vad märkligt... mitt hcg var inte anmärkningsvärt, endast papp-a.
    och nacken hos din bebis var 2,2? också normalt... ska bli spännande att se vad din dr kommer säga. fråga honom gärna om hcg-värdet då!
    ja alltså jag fattar INGENTING !! bm mätte nacken till 1,8-1,9 och 2,0... till slut blev det tydligen 2.2! men värderna ligger väl som dom ska eller??

ja hon sa att hcg va 83.2... det MÅSTE ju betyda 83200 eller hur? 
Svar på tråden Hög risk på KUB