• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-11 17:31:03 följande:
    Åh men grattis till er finfina pojke! Gud, jag börjar ju gråta här... Underbara nyheter!
    =) det kommer gå sjukt bra för dig med!! tänk jag hade 1:36 och vår pojk är perfekt !!!=) kan inte fatta att vi ska få en pojke..jag trodde en liten tös till !=)
  • sweasmamma
    Lingonblom skrev 2012-06-11 15:07:03 följande:
    Stort grattis!! Det måste kännas underbart.
    tack !! ja du anar inte !! nu ska jag börja njuta 
  • sweasmamma
    3 härliga killar skrev 2012-06-11 15:51:16 följande:
    Grattis!!!Så skönt för er=)
    ja verkligen . nu pustar vi ut =)
  • Gloxi

Sweasmamma, ett stort grattis! Vad underbart att lillen är frisk! Vilken vecka är du i eftersom du redan vet könet? 

• isis bianco

Gloxi, vid fostervattensprov kan man få reda på könet eftersom de tittar på kromosomuppsättningen. Så om man vill veta kan man uppge en kod som står med i brevet och därmed få veta!

• sweasmamma

jag fick ringa till labb med en kod.. men jag är i v 18 imorgon så det skulle ev synts ändå =)

• isis bianco

Blev inget idag. För liten bebis nytt försök den 20 juni. Eftersom jag gjort ivf och tidigare ultraljud stämt bra med tiden så blir jag orolig. Nästan en vecka för liten enligt nåt av måtten de tog. Huvudet var avlångt... gör mig såklart superrädd med. Läkaren försökte lugna mig med att det troligtvis var vinkeln bara,hjälper inte mycket just nu. Han pratade också om lågt papp-a och dess koppling till små barn. Finner man inget åpå fvp så ska fler kontroller troligtvis göras för att kontrollera tillväxten. Det var ju inte så här det skulle bli idag... inga besked före midsommar.

• sweasmamma
    martini bianco skrev 2012-06-12 11:29:02 följande:
    Blev inget idag. För liten bebis nytt försök den 20 juni. Eftersom jag gjort ivf och tidigare ultraljud stämt bra med tiden så blir jag orolig. Nästan en vecka för liten enligt nåt av måtten de tog. Huvudet var avlångt... gör mig såklart superrädd med. Läkaren försökte lugna mig med att det troligtvis var vinkeln bara,hjälper inte mycket just nu. Han pratade också om lågt papp-a och dess koppling till små barn. Finner man inget åpå fvp så ska fler kontroller troligtvis göras för att kontrollera tillväxten. Det var ju inte så här det skulle bli idag... inga besked före midsommar.
    men vännen näää!! fy va jobbigt ! men då va det bara för du va mindre gånget ! säkert det med huvudet också , det ska gå bra ska du se men va jobbigt att vänta ännu längre =( liiiider med dig ! usch 
  • Gloxi
    martini bianco skrev 2012-06-12 11:29:02 följande:
    Skulle du ha gjort FVP idag? Jag läste senast igår att efter KUB utvecklas fostren individuellt. Blir så förbannad när de oroar dig på detta viset. Några dagar för liten spelar väl fan ingen roll. Det handlar säkert bara om millimeter. Försök att inte oroa dig! Allt är med största sannolikhet bra. 
Svar på tråden Hög risk på KUB