• sweasmamma

Hög risk på KUB

Jag va på KUB test , är 30 år! Fick idag svaren och dom va höga! Riskerna va 1:36, i min ålder ska det vara minst 1:300 så jag är självklart orolig nu !

Finns det någon som gjort fvp eller fått hög risk på DS??kanske UL med ett barn med DS?? vem som helst , jag behöver solskenshistorier och tips och råd

OBS!!vätskan i nackspalten mättes till 2,2 så det va blodproven som gav hög risk  

• Svar på tråden Hög risk på KUB
  • isis bianco

Lingonblom, det är ingen lätt situation du är i, såpass sent som vecka 20 dessutom. Men försök att äta och håll dig så lugn du kan. Det kan fortfarande gå bra. Kan gå åt vilket håll som ju! Har du något stöd från sjukhuset under din väntan? Håller mina tummar stenhårt för dig!

• Lingonblom

Tack. Ja jag äter nu, försöker se på film och inte tänka alls. Som sagt, det kan ju fortfarande vara bra. Känns svårt att vänta ända till onsdag eller torsdag. Jag försöker tänka att det fortfarande finns chans att börja om och bli gravid igen och få ett friskt barn. Men det känns fortfarande fruktansvärt att ens tänka på aborten. Det är en himla tur att jag har min son iaf, om det här hade varit första barnet vet jag inte hur jag hade överlevt. Eller så hade jag fattat ett annat beslut då?

• Lingonblom

Nej, inget stöd från sjukhuset. Men barnmorskan har ordnat en läkartid för sjukskrivning (har redan varit hemma en vecka så jag behöver intyg).

• sweasmamma

alltså vi fick ju en risk 1:36 , nackspalten va okej . 2.2 men blodproverna drog ner det !!

jag vilade i 2 dagar , inte helt sängliggandes men tog det lite lugnt , mamma lagade maiddag och tog hand om dottern samma dag annars inget mer än så !

hoppas vi får svar imorgon iaf !! min man vill INTE göra abort OM bebisen skulle visa sig ha DS. På fvp såg allt bra ut och alla mått stämde bra med en "frisk bebis" 

• Copyjulia
    sweasmamma skrev 2012-06-11 14:39:32 följande:
    vår lilla pojke =) är heeelt frisk 
    GRATTIS! Kommer du ihåg vad du hade för blodvärden? För mig var det också blodvärdena som drog ner det.
  • isis bianco

Åh men grattis till er finfina pojke! Gud, jag börjar ju gråta här... Underbara nyheter!

• sweasmamma
    Copyjulia skrev 2012-06-11 14:58:35 följande:
    GRATTIS! Kommer du ihåg vad du hade för blodvärden? För mig var det också blodvärdena som drog ner det.
    hcg 83,200=2,6035 MoM

Papp-a 1,070=0,4265 MoM 
Svar på tråden Hög risk på KUB