• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
    Anonym (123) skrev 2012-05-26 17:48:05 följande:
    Stabilt nog för att pappan och plastmamman ska vara sambo med hennes ungar hemma hos dem i alla fall. Pappan är ju hemma varje dag före och efter arbetet så det är ju inte som att lämna bort ungen till en främmande helt utan kontroll. Och handlar det bara om att barnet inte känner igen, så är ju förmodligen pappan själv lika mycket främling som platsmamman. Att sedan TS inte gillar plastmamman är ju en annan sak, men TS får nog så vackert lita på pappans förmåga att välja en bra kvinna åt sig och inblandade barn.

Jag har inget intresse att låta min skrutt tas om hand av denna kvinna. Skrutten ska vara med mig eller möjligtvis sin pappa. Vad ska jag höra när pappan tröttnar på det här fruntimret och skaffar sig en ny (hans relationshistorik talar emot stabila kärleksrelationer)?? Ska min skrutt langas runt från kvinna till kvinna som en vandringspokal??
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 18:43:42 följande:
    Jag har inget intresse att låta min skrutt tas om hand av denna kvinna. Skrutten ska vara med mig eller möjligtvis sin pappa. Vad ska jag höra när pappan tröttnar på det här fruntimret och skaffar sig en ny (hans relationshistorik talar emot stabila kärleksrelationer)?? Ska min skrutt langas runt från kvinna till kvinna som en vandringspokal??
    Största hindret för att få det här att fungera är inte ditt ex det är du så sluta gnäll och börja samarbeta istället så kommer det lösa sig men som synes är du ej intresserad av det
  • anna karin63
    Faber skrev 2012-05-26 13:34:15 följande:
    Jag levde under vanföreställningen att hen endast användes av ordets förespråkare då könet på personen som diskuterades ej var känt, det påstås i alla fall i hen-tråden.
  • Anonym (123)
    ViVäntarLois skrev 2012-05-26 18:34:21 följande:
    Nej men det är svar på varför jag tycker dina argument för att det skulle vara okej inte håller. 
    Jaha?!

Ja, säger du det så ...
  • Emelie 491
    Anonym (lägg ner) skrev 2012-05-26 18:46:32 följande:
    www.varldenidag.se/nyhet/2012/05/08/Forskola-.../ Räcker det eller vill du ha mer?
    Shit, du kan inte vara seriös? KD's röstjagare blir forskare. Vart tog källkritiken vägen?
    För att svara på frågan, NEJ det räcker inte!
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 17:43:15 följande:
    Vet inte med säkerhet att jag inte skulle få soc men när jag pratade med någon på kommunen lät det negativt eftersom jag har en bostadsrätt och lite andra tillgångar (inte mycket och de är låsta). Dagisplats verkar också kört för tillfället.

Har du tillgångar så måste du göra dig av med dem först annars kan du iinte få försörjningsstöd. Så du får låsa upp dem och betala ditt uppehälle med dem eller lämna ungen till pappans sambo. Vad du tycker och tänker om vem som tar hand om din unge har inte med sak att göra annars får du bli dagmamma och ta hand om ditt och andras barn
  • Emelie 491
    Faber skrev 2012-05-26 13:34:15 följande:
    Jag levde under vanföreställningen att hen endast användes av ordets förespråkare då könet på personen som diskuterades ej var känt, det påstås i alla fall i hen-tråden.
    Jag missade att ts barn var en kille, och tycker verkligen inta att det var relevant. My bad. Var det verklien allt du reagerade på i inlägget?
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Anonym (123)
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 18:43:42 följande:
    Det är bara att läsa dina inlägg i tråden och se ditt ordval och ditt tonläge för att det skall framgå med all önskvärd tydlighet att du inte tänker låta plastmamman vakta barnet.

Det är ETT föslag till lösning. Du gillar det inte så det är bara att önska dig lycka till med att hitta en annan lösning som fungerar för dig.
    Loket skrev 2012-05-26 18:46:28 följande:
    Största hindret för att få det här att fungera är inte ditt ex det är du så sluta gnäll och börja samarbeta istället så kommer det lösa sig men som synes är du ej intresserad av det

Vad då samarbeta?? Ska samarbetet ske på endast pappans villkor???
Svar på tråden Jävla muppfan!!