• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • Emelie 491
    Anonym skrev 2012-05-28 09:49:11 följande:
    Pappan har fixat barnvakt...
    Hur är den informationen relevant för inlägget du citerade?
    Och varför berättar du saker för mig som jag redan vet? Förvånad
    Eller menar du att alla pappor i Norge ordnar barnvakt till sina barn efter föräldraledighet och innan förskola? Du gör mig verkligen förvirrad!
    Byt ut DE mot vi, DEM mot oss och sluta särskriv!
  • Emelie 491
    Faber skrev 2012-05-29 14:48:36 följande:
    Den svenska statsfeminismen visar sig gång på gång i snedvridna läroplaner från förskole till universitetsnivå men även i vår vardag så därför hoppas jag att du har förståelse för de som ser hen som en symbol för en politisk ideologi som de kanske inte bekänner sig till.
    Vi har förstått att du inte tycker om ordet och du behöver inte använda det, jag lovar! Själv har jag en bunt svenska ord som jag inte tycker om och undviker att använda. Det är som sagt ok.
  • Faber
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-29 18:29:33 följande:
    Oj, det låter intressant, det skulle vara kul att veta mer eftersom jag fortfarande inte vet vad den svenska statsfeminismen är, hur den visar sig i vår vardag eller hur läroplanerna är snedvridna. Tyvärr är det inte riktigt det den här tråden handlar om, så vi bör nog inte fortsätta diskussionen här för andra kanske blir irriterade. Men du kanske kan starta en tråd om det så får jag lära mig mer?

Jag visste inte heller att "hen" är en symbol för en politisk ideologi, utan bara att det är ett substitut för "hon/han".
    Det är båda delarna, hen måste bekämpas varhelst det dyker upp.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym
    Emelie 491 skrev 2012-05-29 21:34:13 följande:
    Hur är den informationen relevant för inlägget du citerade?
    Och varför berättar du saker för mig som jag redan vet? Förvånad
    Eller menar du att alla pappor i Norge ordnar barnvakt till sina barn efter föräldraledighet och innan förskola? Du gör mig verkligen förvirrad!
    Det var relevant för det påstods att pappan inte kunde ta hand om barnet, och det kan han, med hjälp av sin kära sambo.
  • Emelie 491
    Anonym skrev 2012-05-29 22:23:20 följande:
    Det var relevant för det påstods att pappan inte kunde ta hand om barnet, och det kan han, med hjälp av sin kära sambo.
    Kanske det, men då citerade du väldigt tokigt. Inlägget du citerade, som jag skrivit, handlade om föräldraledighet och förskola i Norge eftersom någon felaktigt påstod att det var tre månader föräldraledighet som gäller där.
  • Anonym

Ts, du visste att du var ensamstående när barnet föddes och jag undrar hur du kunde planera så illa att du inte ens kan vara hemma 1 år med barnet. Du hade 9 månader innan barnet föddes, att spara pengar, dra in kostnader osv och planera för livet med bebis. Du har vetat att du bara har 190 SGI-dagar och 45 garantidagar. Visst verkar pappan vara en skitstövel men det förhindrar inte att du själv kunde ha tagit ett större ansvar och planerat för din föräldraledighet.

Du bör få ett högt bostadsbidrag när du är föräldraledig. Med planering och vilja kan man klara allt.

• Anonym (bådas ansvar)
    Anonym skrev 2012-05-30 14:37:06 följande:
    Ts, du visste att du var ensamstående när barnet föddes och jag undrar hur du kunde planera så illa att du inte ens kan vara hemma 1 år med barnet. Du hade 9 månader innan barnet föddes, att spara pengar, dra in kostnader osv och planera för livet med bebis. Du har vetat att du bara har 190 SGI-dagar och 45 garantidagar. Visst verkar pappan vara en skitstövel men det förhindrar inte att du själv kunde ha tagit ett större ansvar och planerat för din föräldraledighet.

Du bör få ett högt bostadsbidrag när du är föräldraledig. Med planering och vilja kan man klara allt.
    Att vara ensamstående betyder väl inte nödvändigtvis att man är den enda som tar hand om barnet? Pappan har ju lika mycket ansvar som mamman att se till att någon av dem kan vara hemma och ta hand om barnet under dess första levnadsår.
  • Anonym
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-30 17:07:29 följande:
    Att vara ensamstående betyder väl inte nödvändigtvis att man är den enda som tar hand om barnet? Pappan har ju lika mycket ansvar som mamman att se till att någon av dem kan vara hemma och ta hand om barnet under dess första levnadsår.
    Självklart inte men ts visste förutsättningarna och borde ha planerat för att klara första året med barnet ekonomiskt, om ts hade ambitionen att vara hemma ett år. Pappan har rätt till sina dagar och det finns inget ts kan göra.
  • Anonym (bådas ansvar)
    Anonym skrev 2012-05-30 17:11:27 följande:
    Självklart inte men ts visste förutsättningarna och borde ha planerat för att klara första året med barnet ekonomiskt, om ts hade ambitionen att vara hemma ett år. Pappan har rätt till sina dagar och det finns inget ts kan göra.
    Uppenbarligen visste hon inte att pappan både tänkte vägra vara hemma med barnet och vägra skriva över dagar. Hon utgick inte ifrån att han är en så stor skitstövel som han verkar vara. Visst, pappan rätt till sina dagar, men egentligen är det ju barnet som har rätt till sin pappa under hans dagar och det är nu barnet behöver honom.
  • Anonym
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-30 17:14:52 följande:
    Uppenbarligen visste hon inte att pappan både tänkte vägra vara hemma med barnet och vägra skriva över dagar. Hon utgick inte ifrån att han är en så stor skitstövel som han verkar vara. Visst, pappan rätt till sina dagar, men egentligen är det ju barnet som har rätt till sin pappa under hans dagar och det är nu barnet behöver honom.
    Ts visste förutsättningarna när hon var gravid och valde inte att planera ekonomiskt för en längre föräldraledighet. inte heller behöll hon enskild vårdnad. Att komma nu och kräva att pappan ska ge henne dagar är lite väl sent.

Pappan kan lösa omsorgen om barnet om ts behagar börja arbeta igen för att försörja sig. Han är vårdnadshavare och har rätten att besluta om vem som tar hand om barnet under hans tid med barnet.
Svar på tråden Jävla muppfan!!