• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • Anonym

Ts, har du fått nån ide om hur du tänker lösa det här?
    Vi är flera som har föreslagit familjerätten som medlare och kommunikationshjälp för er, hur ser du på det?  

• Anonym
    Emelie 491 skrev 2012-05-27 11:00:49 följande:
    Kanske för att man där har möjlighet till förskoleplats/barnomsorg innan 1årsdagen? Bara en gissning.
    Pappan har fixat barnvakt...
  • Faber
    Emelie 491 skrev 2012-05-27 19:03:41 följande:
    Verkligen läskigt med folk som snöar in så mycket på meningslösa detaljer. Hen är ett ord precis som alla andra, och borde behandlas som det (även om jag missade könet den här gången, det var alltså okänt FÖR MIG). Eller menar du att det finns olika lösningar på ts' problem beroende på om barnet är av manligt eller kvinnligt kön?
    Det beror ju helt på men man kan säga barnet om man inte vet könet, det har fungerat förr.
    *Politiskt korrekt sidfot*
  • Anonym (bådas ansvar)
    Faber skrev 2012-05-28 19:16:51 följande:
    Det beror ju helt på men man kan säga barnet om man inte vet könet, det har fungerat förr.
    Absolut! Men nuförtiden kan man även säga "hen" - ombyte förnöjer! Skrattande
  • Faber
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-28 22:29:58 följande:
    Absolut! Men nuförtiden kan man även säga "hen" - ombyte förnöjer! Skrattande
    Om det vore så enkelt men hen är som sagt ett ord som har stark anknytning till den Svenska statsfeminismen, därför känner många, däribland undertecknad aversion mot att använda det.
  • Anonym (bådas ansvar)
    Faber skrev 2012-05-28 22:33:49 följande:
    Om det vore så enkelt men hen är som sagt ett ord som har stark anknytning till den Svenska statsfeminismen, därför känner många, däribland undertecknad aversion mot att använda det.
    Tja, den svenska statsfeminismen känner jag inte till, så den kan jag inte uttala mig om, men själv har jag länge saknat ett ord som hen, så jag tycker att det är superbra att någon hittade på det. Det var så många gånger i skolan/universitetet som jag skulle skriva en uppsats, berättelse eller tenta och fick skriva hon/han gång på gång så jag höll på att bli knäpp och önskade att det fanns ett ord som kunde användas istället.
  • Faber
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-28 22:38:50 följande:
    Tja, den svenska statsfeminismen känner jag inte till, så den kan jag inte uttala mig om, men själv har jag länge saknat ett ord som hen, så jag tycker att det är superbra att någon hittade på det. Det var så många gånger i skolan/universitetet som jag skulle skriva en uppsats, berättelse eller tenta och fick skriva hon/han gång på gång så jag höll på att bli knäpp och önskade att det fanns ett ord som kunde användas istället.
    Den svenska statsfeminismen visar sig gång på gång i snedvridna läroplaner från förskole till universitetsnivå men även i vår vardag så därför hoppas jag att du har förståelse för de som ser hen som en symbol för en politisk ideologi som de kanske inte bekänner sig till.
  • Tow2Mater
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 18:43:42 följande:
    Jag har inget intresse att låta min skrutt tas om hand av denna kvinna. Skrutten ska vara med mig eller möjligtvis sin pappa. Vad ska jag höra när pappan tröttnar på det här fruntimret och skaffar sig en ny (hans relationshistorik talar emot stabila kärleksrelationer)?? Ska min skrutt langas runt från kvinna till kvinna som en vandringspokal??
    Tycker det är utmärkt barnet kan lära känna en person som kanske kommer att vara en stor del av hans liv framöver. Det handlar ju ända 'bara' om ett par månaders tid - sen är han stor nog för dagis.
  • Anonym (bådas ansvar)
    Faber skrev 2012-05-29 14:48:36 följande:
    Den svenska statsfeminismen visar sig gång på gång i snedvridna läroplaner från förskole till universitetsnivå men även i vår vardag så därför hoppas jag att du har förståelse för de som ser hen som en symbol för en politisk ideologi som de kanske inte bekänner sig till.
    Oj, det låter intressant, det skulle vara kul att veta mer eftersom jag fortfarande inte vet vad den svenska statsfeminismen är, hur den visar sig i vår vardag eller hur läroplanerna är snedvridna. Tyvärr är det inte riktigt det den här tråden handlar om, så vi bör nog inte fortsätta diskussionen här för andra kanske blir irriterade. Men du kanske kan starta en tråd om det så får jag lära mig mer?

Jag visste inte heller att "hen" är en symbol för en politisk ideologi, utan bara att det är ett substitut för "hon/han".
Svar på tråden Jävla muppfan!!