• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • Anonym (bådas ansvar)
    NollÅtta skrev 2012-05-25 21:27:48 följande:
    Va?

Orkar inte ens kommentera ett så korkat påstående. Du får läsa tråden igen.
    Du skrev att TS borde ha haft framförhållning och sparat pengar för att kunna vara hemma längre än föräldrapenningen räcker. Varför tycker du inte att pappan borde ha haft samma framförhållning och tagit samma ansvar?
  • Anonym (bådas ansvar)
    katrinkanin skrev 2012-05-25 22:01:23 följande:
    Har inte läst tråden, men självklart så är det ju så att pappan har rätt till sin halva av vårdnaden och av föräldraledigheten.

Vad jag inte fattar är varför ni ska skaffa dagisplats åt barnet om pappan ska vara föräldraledig? Och det är ju inte du som ska lösa situationen, det är ju han eftersom han påtagit sig föräldraledigheten. Så - antingen är han hemma med barnet, eller så skriver han över dagarna på dig så du är hemma med barnet, vad är problemet?
    Då kanske du ska läsa tråden innan du skriver. Pappan vill inte vara föräldraledig nu under de resterande månaderna fram tills barnet är ett år och kan börja dagis. Han vill inte heller skriva över några dagar till mamman, så att hon kan vara hemma med barnet. Hur han tycker att barnet ska bli omhändertaget framgår inte av tråden.
  • Anonym
    katrinkanin skrev 2012-05-25 22:01:23 följande:
    Har inte läst tråden, men självklart så är det ju så att pappan har rätt till sin halva av vårdnaden och av föräldraledigheten.

Vad jag inte fattar är varför ni ska skaffa dagisplats åt barnet om pappan ska vara föräldraledig? Och det är ju inte du som ska lösa situationen, det är ju han eftersom han påtagit sig föräldraledigheten. Så - antingen är han hemma med barnet, eller så skriver han över dagarna på dig så du är hemma med barnet, vad är problemet?
    Att pappan vägrar är problemet... Är det ingen som läser ordentligt innan de kommenterar? 
  • hedersknyffel
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:12:46 följande:
    Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.
    Börja med att "gräva där du själv står"!
    Det sista som lämnar kroppen är humorn...
  • h8him

Ts, som jag utläser det hela så ser du bara 2 alternativ:

1. Pappan skriver över dagar till dig och du får fortsätta vara föräldraledig. (Hur länge behöver du vara det?)

2. Socialtjänsten hjälper dig med försörjningen tills barnet fyllt 1 och får börja dagis.

Ser du några fler alternativ?

Hur inskolar du barnet hos pappan?

• FreeForAll

Vilken jävla idiot! Han verkar inte bry sig nämnvärt och verkar tro att det är HANS dagar och inte barnets.

Går det att få till ett möte hos någon instans där han kan förklara hur han tänker? Man borde inte få vägra vara föräldraledig när barnet behöver omsorg samtidigt som man snålhåller på föräldradagar.

• alifewithoutme
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-25 22:10:20 följande:
    Då kanske du ska läsa tråden innan du skriver. Pappan vill inte vara föräldraledig nu under de resterande månaderna fram tills barnet är ett år och kan börja dagis. Han vill inte heller skriva över några dagar till mamman, så att hon kan vara hemma med barnet. Hur han tycker att barnet ska bli omhändertaget framgår inte av tråden.
    Det finns det visst. Men TS tackade nej till hans lösning.
  • Anonym (bådas ansvar)
    alifewithoutme skrev 2012-05-25 23:47:50 följande:
    Det finns det visst. Men TS tackade nej till hans lösning.
    Och du tycker att det är en serös och bra lösning som barnet kommer att må bra av? Pappan har verkligen satt barnet i första rummet?
  • alifewithoutme
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-25 23:53:13 följande:
    Och du tycker att det är en serös och bra lösning som barnet kommer att må bra av? Pappan har verkligen satt barnet i första rummet?
    Om pappan nu tycker det är en bra lösning så ser jag heller inget fel med det? Barnet får sällskap av sin pappa när han slutat jobbet, barnet får leka med andra barn..?
  • Anonym
    Anonym (omoget) skrev 2012-05-25 17:36:31 följande:
    Då hade han kunnat stämma dej på vårdnaden och du hade fått betala rättegångskostnaderna också - efter att han fått halva vårdnaden.
    hon får inte betala rättegångskostnaderna! spelar ingen roll vem som stämmer vem, BÅDA får betala rättegångskostnaderna
Svar på tråden Jävla muppfan!!