• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
    Anonym skrev 2012-05-26 18:57:14 följande:
    Har du tillgångar så måste du göra dig av med dem först annars kan du iinte få försörjningsstöd. Så du får låsa upp dem och betala ditt uppehälle med dem eller lämna ungen till pappans sambo. Vad du tycker och tänker om vem som tar hand om din unge har inte med sak att göra annars får du bli dagmamma och ta hand om ditt och andras barn

Ursäkta mig.. I allra största grad har jag rätt att bestämma vem som ska ta hand om mitt barn. Har du själv barn?? Skulle du i så fall lämnat din bebis hos första bästa person du möter på gatan?? Dessutom tycker jag att jag har större beslutsrätt gällande vem som ska ta hand om barnet än pappan eftersom det är jag som tagit hand om honom hittills och känner han bäst.
  • Loket
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-26 19:18:13 följande:
    Vad då samarbeta?? Ska samarbetet ske på endast pappans villkor???
    Du vägrar kategoriskt gå med på någon form av lösning så länge du inte får hans pappamånader, kallar du det att samarbeta ?
    Loket skrev 2012-05-26 19:47:45 följande:
    Du vägrar kategoriskt gå med på någon form av lösning så länge du inte får hans pappamånader, kallar du det att samarbeta ?

Jag tycker inte att det är ett orimligt krav. Barnets bästa är att bli omhändertaget av sina föräldrar. Pappan har inte intresse/möjlighet men det har jag. Han ser inte till barnets nästa utan till sitt eget när han vill spara dagarna och låta nya flickvännen leka styvmor.
  • Anna1972

Jag skulle kontaktat familjerätten så fort som möjligt.Om barnet inte kan börja på förskola och du inte har några dagar kvar så får han vackert vara hemma med barnet.Du får börja jobba så du får en inkomst.Men du kanske vill vara hemma?Han har också ett ansvar som vårdnadshavare att ta hand om barnet oavsett vad han säger.Många pappor vill gärna komma undan det här.Han har självklart rätt att göra som han vill med sina dagar men inte på barnets bekostnad.Det är ju omöjligt för dig att klara dig ekonomiskt annars...lycka till

• Anonym

Lider med dig Ts! Hoppas han tar sitt förnuft till fånga och ger dig dagar eller tar ut dem nu direkt efter dig. Det borde ligga i hans intresse att vara pappaledig med sin bebis istället för att lämpa över till sin nya tjej eller sätta på dagis.

• Anonym (männen då?)
    Anonym skrev 2012-05-26 12:39:13 följande:
    Då är ju pappan helt betydelselös isf efter han inte har något band what so ever till barnet när det föds.
    Och vad grundar du det argumentet på? Inte det jag skrev i alla fall.
    Lämpad skrev jag, inte mest känslomässigt knuten till. 
  • Oförglömlig

Tycker du ska ringa famuljerätten å ta samtal å skriva typ kontrakt på hur ni ska lösa detta! Ring dem å be om samtal så ni har någon med er när ni diskuterar! Ska han ha vårdnad får han ta hand om barnet med!

• Sara 751
    Anonym (omoget) skrev 2012-05-25 17:49:41 följande:
    Men det var barnets bästa att bli född av föräldrar som inte kommer överens? Eller in i ett ekonomiskt läge där du inte klarar ta hand om det? Det var ditt ansvar att spara på dina dagar, det har du inte gjort. Pappan har rätt till sina dagar, och att disponera dem som han vill. Din försörjning är ditt ansvar, inte barnets pappas.
    Det handlar inte om att pappan eller mamman för den delen har rätt till sitt barn. Det handlar om att barnet har rätt till sina föräldrar. Den här pappan är ju inte villig att ta han om sitt barn. Låter som om han håller på sina pappadagar för att jävlas med exet.
  • JWR

Tycker TS verkar vara muppen i sammanhanget.

• Anonym (m)
    Loket skrev 2012-05-25 17:26:36 följande:
    I norge har man 3 eller om det är 6 månaders barnledighet och där fungerar det utmärkt så varför skulle det inte fungera här?

I norge har man 12 månader så vet inte vart du fått dina uppgifter ifrån.
Svar på tråden Jävla muppfan!!