• Anonym (Fd:an)

Jävla muppfan!!

Så jävla förbannad!!! Har en son på drygt ett halvår tillsammans med mitt ex. Vi gjorde slut för första gången strax efter att vi fått reda på graviditeten och sedan hattade vi fram och tillbaka länge. Det är nu helt slut mellan oss sedan några månader på grund av att han kuckelurat med grannfrun (!!). Under ett svagt ögonblick skrev jag på för gemensam vårdnad eftersom han just då var så gullig och allting kändes bra. Nu till problemet. Idioten vägrar skriva över föräldrapenningdagar till mig. Inte för att han själv vill vara föräldraledig. Eller det kanske han vill men inte just nu.. Vad fan ska jag göra när mina dagar snart är slut??? Får ingen dagisplats, inget socialbidrag (ringt och kollat), har inga släktingar häromkring. Har försökt snacka med honom men han är helt körd i huvudet.

• Svar på tråden Jävla muppfan!!
  • NollÅtta
    Virriga Vera skrev 2012-05-25 21:08:35 följande:
    Hon har ett jobb, hon kan välja att gå tillbaka till det och under tiden ha en privat dagmamma. Hon kan inte hänga upp sig på sitt ex. Hon måste lösa sina egna problem om hon inte vill göra som exet föreslår. Rättvist? Inte ett dugg. Men så är den krassa verkligheten.
    Precis. Vad hände med eget ansvar.

Tycker dock som sagt att han är en egoistisk jävel.
    Den som är allas vän är ingens.
  • Anonym (bådas ansvar)
    NollÅtta skrev 2012-05-25 21:09:14 följande:
    De gjorde slut precis i början av graviditeten och KANSKE kan man då räkna lite på hur det kommer se ut sedan när barnet kommer. Man KANSKE kan räkna ut hur länge man kan vara hemma och sedan har man 9 månader på sig att lägga undan lite extrapengar som man kan skjuta till hyra osv för att kunna vara hemma lite längre.

Framförhållning. Slå upp.
    Men snälla du, varför anser du att det är enbart mammans ansvar att ta hand om barnet och inte även pappans?
  • NollÅtta
    Anonym (bådas ansvar) skrev 2012-05-25 21:18:31 följande:
    Men snälla du, varför anser du att det är enbart mammans ansvar att ta hand om barnet och inte även pappans?
    Va?

Orkar inte ens kommentera ett så korkat påstående. Du får läsa tråden igen.
    Den som är allas vän är ingens.
  • Nanime
    Anonym (Fd:an) skrev 2012-05-25 17:45:14 följande:
    Har ingen släkt här. Men andra grannens 15-åriga dotter har erbjudit sig att vara nanny i sommar om jag måste jobba...
    Ursäkta men..... du kan inte lämna ditt barn på en förskola där personalen är utbildad i att ta hand om barn, att tillgodose barns behov, där de vet vad de ska ge och inte ge i matväg osv men att lämna ditt barn till grannens tonåring går bra?
    HUR tänkte du nu?
  • Puman

Varför är ni så ruffiga och snäsiga mot TS? Hon bad om råd inte skit ner i halsen. Vi vet inte hur de båda sidorna ser ut, men det är klart att det är en jobbig sits för TS att veta att dagarna är på väg att rinna ut och att varken bebisen eller hon är redo att vara ifrån varandra några längre timmar. 

Att pappan vill spara sina dagar är en sak, men hur resonerar han egentligen då omkring att mammans dagar snart är slut, men han inte vill ta ut pappaledighet? Tycker han och ni att det bättre alternativet då är att använda barnomsorg vid sådan tidig ålder eller att lämna bebisen till en kvinna som mamman inte känner nämnvärt?
    Det är barnet som förlorar på det här....

Jag hoppas att det löser sig TS och de som vill ösa ur sig sina besserwissertendenser kan du bortse ifrån då det inte verkar vara så intressant med konkreta förslag och lite medkänsla.     

• Anonym

Du får åka och lämna barnet å dina dagar är slut hos honom så får han lösa det sig, så får du jobba och ni får lösa hur ni ska lösa tiden du ska ha barnet med hur vida du är ledig, är inte avundsjuk på eran situation men nu har ni ett litet barn så skärp er och prata som vuxna ansvarsfulla människor!

• Puman

Nu menar jag dock dem som vet med sig om den attityd de tagit med sig in i tråden.....

• Anonym (!)
    Nanime skrev 2012-05-25 21:34:28 följande:
    Ursäkta men..... du kan inte lämna ditt barn på en förskola där personalen är utbildad i att ta hand om barn, att tillgodose barns behov, där de vet vad de ska ge och inte ge i matväg osv men att lämna ditt barn till grannens tonåring går bra?
    HUR tänkte du nu?
    Hon vill ju inte lämna barnet där.
  • Anonym (Fd:an)
    Nanime skrev 2012-05-25 21:34:28 följande:
    Ursäkta men..... du kan inte lämna ditt barn på en förskola där personalen är utbildad i att ta hand om barn, att tillgodose barns behov, där de vet vad de ska ge och inte ge i matväg osv men att lämna ditt barn till grannens tonåring går bra? HUR tänkte du nu?

Skulle aldrig lämna min skrutt hos nån tonåring. Det är ett erbjudande från grannens dotter som vill ha ett sommarjobb som jag av förklarliga skäl kommer att tacka nej till.
  • katrinkanin

Har inte läst tråden, men självklart så är det ju så att pappan har rätt till sin halva av vårdnaden och av föräldraledigheten.

Vad jag inte fattar är varför ni ska skaffa dagisplats åt barnet om pappan ska vara föräldraledig? Och det är ju inte du som ska lösa situationen, det är ju han eftersom han påtagit sig föräldraledigheten. Så - antingen är han hemma med barnet, eller så skriver han över dagarna på dig så du är hemma med barnet, vad är problemet?

Svar på tråden Jävla muppfan!!