• Bambini

föräldralediga mammor i söderort?

Jag bor i farsta och är hemma med min son som är 5 månader. skulle vara kul att träffa någon man kan gå peomenader eller fika med.

• Svar på tråden föräldralediga mammor i söderort?
  • Rebecca 215

Öppna förskolan i Stureby ligger vid BVC/vårdcentralen Hadw gärna hängt med, men är uppbokad hela dagen. Men är Gärna med nästa grej eller om någon vill ta en promenad någon dag framöver

• Rebecca 215

Trulsis83, arbetar du i Stureby som förskollärare? Jag är oxå det, men jobbar norr om stan. Vart har du ditt barn? Du kanske kan komma med tips på förskolor, jag har noll koll på dem på denna sida

• Trulsis83

Är det lättare att ses på öppna förskolan i Stureby istället? För det verkar som att många bor runt omkring Stureby. De har öppet 9-12.

• Trulsis83
    Rebecca 215 skrev 2012-08-21 09:03:03 följande:
    Trulsis83, arbetar du i Stureby som förskollärare? Jag är oxå det, men jobbar norr om stan. Vart har du ditt barn? Du kanske kan komma med tips på förskolor, jag har noll koll på dem på denna sida
    Vad roligt att du också är förskollärare. Jag arbetar på Äppelängen, det ligger i Örby, ungefär vid hållplats Juliaborg när man åker med buss 144. Det är en helt ok förskola, dock en hel del personalomsättning under den tiden jag var där. Är e ganska stor förskola, ca 80 barn på 5 avdelningar. Vi har vår stora son på Förskolan Kotten, vår son trivs jättebra där, men vi som föräldrar är lite missnöjda med vissa saker. Man kanske blir extra kritisk när man själv är förskollärare. Men vi är ändå trygga med att lämna honom där och huvudsaken är ju ändå att han trivs!

Jag har en kompis som har sin son på Förskolan Tussmötevägen och hon är väldigt nöjd. Annars känner jag inte riktigt till förskolan här i området.
  • rut

Öppna förskolan funkar här å, vi är morgonpigga så vi kan när som.

.. Och vi skulle ju kunna bestämma en tid och ses vid tunnelbanan och gå dit tillsammans i sånt fall?! :]

• Trulsis83

Ja, det är för alla åldrar! På Sturebys öppna förskola har de tyvärr ingen speciell dag och tid för bara bebisar. Jag var där en gång innan sommaren och tyckte det var mysigt och trevligt där.

Ska vi ses vid 10 utanför Svedmyra t-bana? Det är den närmaste station.

Vilka kommer dit?

• angelica1110

Men vad bra. Jag tänkte bara så att min pöjk inte var för stor :) Jag är på den tiden och platsen:)

Svar på tråden föräldralediga mammor i söderort?