föräldralediga mammor i söderort?
Jag bor i farsta och är hemma med min son som är 5 månader. skulle vara kul att träffa någon man kan gå peomenader eller fika med.
Jag bor i farsta och är hemma med min son som är 5 månader. skulle vara kul att träffa någon man kan gå peomenader eller fika med.
Finns det nåt barnvänligt fik i farsta, eller kanske nåt område där man kan sitta ute och fika som är lugnt? Tänkte om vi skulle dra ihop nåt nån dag, för dom som inte är bort på semester :)
Ja det finns ett på övervåningen i centrumet.. I ena änden som ligger ovanför chili :)
Jag är hemma om dagarna, har iförsej lite saker inplanerade, men följer gärna med om det bestäms något. Om det är fint väder kan det ju vara trevligt att sitta ute i nån park å ha picknick :)
Här i Skarpnäck finns en trevlig lekplats/park om man har lite äldre barn med sig, dels finns det en pool (som är grund) och så finns det rutchkana och sånt, plus vissa dagar kaninen och getter och typ trampbilar att låna. Brukar vara gott om familjer med lekande barn.
Ja, finns det gott om plats på caféet så funkar det ju om ett kommer ett par stycken med barnvagn :)
Ja absolut :) vi får försöka planera en dag då alla kan :)
Jag arbetar på en småbarnsavdelning, vi har haft 12 ettåringar och 3 tvååringar. Barnen reagerar olika, men självklart blir det en reaktion, det ha delar bara om när. Endel reagerar på en gång, medan det kan ta upp till 1mnd att reagera. De blir ledsna och gråter, jättejobbigt för föräldrarna, MEN det går över och gör det inte det, så då ringer man
Det gäller att lyssna på lärarna vad man ska göra och lita på dem, de är där för ditt barns bästa och står något inte rätt till, ja då meddelar de dig
Jag har oxå funderat på att ha min son hos dagmamma till han är 2-3 år ungefär, sedan förskola så de får det sociala. Jag anser att tryggheten är viktigast innan 2års ålder och att de inte är i behov av det lika mycket innan dess, om man är på lekland och andra aktiviteter samt träffar vänner är det tillräckligt enligt min mening. Men det är bara vad jag tycker, även om jag är förskollärare tycker jag att barngrupperna är alldeless för stora numera. Kan kännas väldigt rörigt för en del barn och då är det lättare för dem att vara hos en dagmamma och finna tryggheten i den lilla gruppen samt att stärka självförtroendet. Vid 2-3 år, då har de språket och kan få utbyte av varandra mera och då knyter de kontakter som de förhoppningsvis har ett bra tag framöver! Hmmm, återigen ett sjukt långt inlägg
Kanske dax att ses sig omkring efter dagmammor och förskolor! Ses gärna jag med, men nu är vi borta i 3-4v.
Mimosi10 vad roligt med en till förskollärare
Vilke ålder arbetar du med och har er förskola någon inriktning? Jag var oxå väldigt skeptisk med 3dgrs inskolningarna, men jag tycker de är väldigt bra. Inte haft så mycket krångel alls med dem som med den klassiska metoden. Problemet fattisks var att 12st ettåringar inskolades samtidigt och det var rätt jobbigt då de alla skulle lämnas, hehe. Men det fungerade!
Jag jobbar på ett föräldrakooperativ utan speciell inriktning, men vi är ute mycket året runt. Vi har 32 barn på förskolan och jag jobbar mest med de yngsta. Vi har egen kock som lagar all mat från grunden och bakar allt bröd, vilket jag tycker är bra.
Rebecca 215: jag förstår att det var mycket jobb att skola in 12 barn samtidigt! Vad jobbar du på för förskola?
Okej, hur fungerar det, jag tänker, ibland är ju vissa föräldrar lite svåra att ha att göra med
Jag har jobbar privat och kommunalt, just nu kommunalt. Är en väldigt bra förskola, otroligt framåt i nya sker osv. Förskolan är inspirerad av utomhuspedagogik, IT och Reggio. Vi använder oss av datorer väldigt mycket och google, iPads och activeboards. Riktigt skojj, men kan även gå mig på nerverna med allt på webben, vi har inga papper och hemsidor till barnen m.m på Google. Hur har ni?
Jag hänger åxå gärna på å ses med er andra. har kors i taket lite saker inbokade i dagarna men nästa vecka alltså inte den som kommer har jag inget. då ses jag gärna! Annars har ja inget mån å tors nästa vecka