• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Gulletuss

Tjohoo! Nu har jag invigt mina nya löparskor och fått ihoip några aktivitetspoints! Känns toppen!
    Och jag har fått ihop maten bra idag, så jag kan mysa till mellon utan att ta till veckobonus. Härligt!

• iwannarock

Va härligt med nya löparskor, jag fick ett par av min sambo här för ca 1 1/2 månad sen har faktiskt känt mig jätte dum som inte använt dom då jag tycker att 800 50% rabatt) är galet dyrt för ett par skor men NU SÅ har jag dom på mig jämt sen 1 vecka tillbaka :) å jag älskar skona, kan förstå nu varför dom är lite dyrare och det är det värt.

Idag ville mannen äta ugnstekt falukorv med mos så jag gjorde korven på det viset han vill ha den, ost ketchup o senap (som vanligt?) sen massa smör och lök i "botten" på formen men jag struntade i att äta av korven, stekte mig 3 små skivor kassler i stället, smakade på en korvbit faktiskt men BARA EN :) struntade också i moset och gjorde eget mos på blomkål och broccoli, riktigt gott. Jag ska väga mig imorgon :) men fuskade lite idag och ställde mig på en annan våg och blev galet glad, men vi får se vad den "rätta" vågen visar imorgon kväll...

• Gulletuss

Hehe. Det blev visst en liiiiten chokladbit också! En god, mörk choklad med hallon & blåbar, fair trade, sötad med stevia. Där rök några veckobonus, men det var jag värd! Får väl bli en långpromenad i morgon!

• iwannarock

Jag har hittat en ny älskling ;) kanel knäckebröd, någon som testat de? Det är för visso 2 pp för en "skiva" men det är värt varenda poäng, o förresten så är väl inte 2 p så mycket för något som är så gott ;). Det blev vv gulaschsoppa till lunch och 2 kanel knäcke. Längtar så mycket tills kl 18 när jag får väga mig

• Gulletuss

Hahaha! Härligt med en "prisvärd" godbit! Jag har ätit det, det är gott. Jag kanske skulle ha med sånt till skolan och ha som mellis/fikabröd till kaffet. Lycka till med vägningen ikväll.

All energi jag hade igår är som bortblåst idag. Slösade väl upp den igår, då var det full fart! Här blåser så sinnesjukt mycket och kallt idag, så jag skippar nog promenaden idag.
    Jag provade att baka en sockekaka med stevia strö istället för strösocker idag. Den blev lite skum. Och steviasockret sjönk liksom ner i botten. Nå ja. Den serveras med lite glass och hallon till efterrätt ikväll.

Vägning i morgon. Har inga föraningar denna gången. Det är ju värsta jojoresultaten för mig hela tiden. Men lite minus vore ju trevligt. Känns som att jag stått still en stund nu (om man snittar alla mina + och - )

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-03-10 18:11:50 följande:
    YEEES :) -2,4 FAN va jag är bra

Hihi! Grattis!!! Skrattande
  • iwannarock

Tack :) jag vet ju mycket väl att det är lättare att gå ner första tiden men jag är så jäkla stolt över mig själv då jag inte tagit EN ENDA godisbit eller kaka, inget skit o det har inte ens känts svårt (men det har BARA gått en vecka så det lär ju komma sötsug utan dess like sen ;)

• Scruffy
    iwannarock skrev 2013-03-10 18:11:50 följande:
    YEEES :) -2,4 FAN va jag är bra

GRATTIS! Idag har hag tagit det lite lugnsre. Varochbdimtrönade med sonen. Simmade själv 50 med honom. En timmes tennis. Totalt fick jag ihop 3 points i aktivitetsbonus. Igår kom jag upp i 5. Har ätit super gott i helgen. Jätte god mat, bara VV recrpt. Ett glas vin och det fanns plats för lite godis både fredag och lördag. Allt inom mina 26 points.
  • Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-03-10 21:16:17 följande:

GRATTIS! Idag har hag tagit det lite lugnsre. Varochbdimtrönade med sonen. Simmade själv 50 med honom. En timmes tennis. Totalt fick jag ihop 3 points i aktivitetsbonus. Igår kom jag upp i 5. Har ätit super gott i helgen. Jätte god mat, bara VV recrpt. Ett glas vin och det fanns plats för lite godis både fredag och lördag. Allt inom mina 26 points.                                                                                                                                       
    Men gud va härligt! Flyt med motion, godsaker och mat inom budgeten - lovely! {#emotions_dlg.flower}

Vägdag för mig idag.... Först visade vågen + 0.7 kg. Då blev jag skitsur och tänkte minsann inte fylla i det! Mina veckovägningsresultat har ju minst sagt varit ojämna! Obestämd Och jag har kämpat med motion och följt pp-programmet.
    Sen dammade jag av "fötterna" på vågen och testade igen. Då visade den - 1kg! Jag vägde mig typ 3 ggr till, med samma resultat! Så nu har jag skrivit in - 1,0 kg i vv online! Cool Äntligen lite resultat för mödan!

Nu ska jag värma den goda kycklingsoppan som ska tas med i mattermos till skolan idag! Ha en god dag och nya vecka! Kraaaaam på er! Hjärta
Svar på tråden Några fler viktväktare?