• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Pinkypie

Magdalena82 - Tack! :) har kört vv förut men de senaste åren har kilona smugit sig på. Behöver verkligen bli av med mitt sötsug, tror jag åt sött nästan varje dag under graviditeten!

Gulletuss - Oj, jättebra jobbat! Jag orkar nog knappt jogga 100 m ens... Ska köra igång ordentligt med raska barnvagnspromenader tänkte jag :)

• Scruffy

Förkylningen går lite upp och ned. Jag har i alla fall gått mina dagliga steg samt fått ihop 2 motionspoints igår och idag. Idag bjöd vi barnen på kebab, då dem kämpat i simskolan under våren. Det var avslutning idag. Själv tog jag en räksallad utan ost. Har precis njutit av en 2 point bar. Dem är så goda.

• Gulletuss
    Pinkypie skrev 2013-04-06 14:28:29 följande:
    Magdalena82 - Tack! :) har kört vv förut men de senaste åren har kilona smugit sig på. Behöver verkligen bli av med mitt sötsug, tror jag åt sött nästan varje dag under graviditeten!

Gulletuss - Oj, jättebra jobbat! Jag orkar nog knappt jogga 100 m ens... Ska köra igång ordentligt med raska barnvagnspromenader tänkte jag :)

Tack! Jag kan säga att de första gångerna höll jag på att stryka med efter 200 meter! Det bara pep i lungorna! Men jag har ökat lite, lite i små steg. Jag började räkna hur många lyktstolpar jag orkade springa förbi, på en sträcka på en av de rundor jag brukar gå.
    Jag är asstolt över att kunna springa så långt (för mig) och att jag kan göra 20 sit ups. Men än kan jag inte göra en armhävning. Det är ett mål jag har, att kunna göra en armhävning! Skrattande
  • Gulletuss
    Minlängtan81 skrev 2013-04-05 11:40:04 följande:
    Hej alla..

Finns det någon som skulle kunna hjälpa mej räkna ut mina dagliga points.

Har tidigare varit onlinemedlem och lyckats minska 20kg.
    Står nu still sedan ett år tillbaka men har fortfarande väldigt mycket kvar att minska.
    Nu är det så att jag har inte råd att skriva in mej på nytt och bli månadsmedlem, vilket är det egentligen det absolut bästa för mig, då man bara skrev ner allt och datorn räknade ut.
    Nu har jag bara en massa kokböcker och gamla häften kvar från förra våren då jag gick hos VV.

Så om någon snäll själ skulle kunna räkna ut mina på nytt så är jag oerhört tacksam. Har som sagt inga pengar att skriva in mej på nytt :(

Jag är 161,5 cm och väger 90kg.
    Jag vet inte hur man räknar ut det, tyvärr. Obestämd Du får kanske utgå från hur mycket du skulle äta sist du var med, om du ligger kvar på ungefär samma vikt. Och sen kolla i kokböckerna och häftena. Sen brukar det gå att googla fram propointsvärde på många livsmedel! Hoppas det löser sig!
  • Scruffy

Kommer inte åt datorn just nu, så kan någon ge mig pointsvärdet för 0,5 dl minifraiche, 5%? Håller på att planera min mat för i morgon.

• Scruffy

Åt en grymt god pasta sås ikväll med kyckling, bara 4 points per portion. Med två dl fullkorns pasta så blev det 8 points för middagen,

• Scruffy

Har nu räknat ut att 0,5 dl mini fraiche är 1 point
    Ska byta ut det mot yogurt naturell så spar jag 0,5 points där. 

• Marlean

Lät ju gott. Vart bor alla förresten? Är några av oss kanske tom. på samma möten?

• MadeleneErik
    Marlean skrev 2013-04-08 21:01:19 följande:
    Lät ju gott. Vart bor alla förresten? Är några av oss kanske tom. på samma möten?
    Jag bor i Borlänge =)
  • iwannarock

Hallå :) Jag har inte lagt ner vv ;) mötet i söndags gick bra, så mycket bättre än vad jag trott, vågen visade +-0 och då har jag ätit massa skit i 1 1/2 vecka och inte rört mig nåt typ. Nu börjar allt bli bra efter operationen iaf så ikväll ska jag ge mig ut på en promenad :)
    Jag bor i Mariestad

Svar på tråden Några fler viktväktare?