• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy
    Gulletuss skrev 2013-04-10 12:58:27 följande:
    Åååh! Grattis! Va roligt! Har du någon plan på hur du ska hålla vikten nu? Eller ska du viktväkta  i jämnviktsläge kanske? 

Jag ska givetvis gå jämnvikten. Måste nog börja äta mera för att hålla vikten. Förra gången jag gick i mål gick jag ned 2 kg till. Hamnade i ett läge att jag fick vräka i mig mat för att hålla vikten. Nu vet jag inte hur det blir den här gången, för jag är 10 år äldre . Ska bli skönt att unna sig lite, mer, men jag ska fortsätta röra på mig på samma sätt som nu.
  • Scruffy

När jag la in min vikt online så fick jag upp en varningstext att det inte är nyttigt att gå ned så mycket så snabbt, hmmmm. Jag håller mig till mina 26 points om dagen. I och för sig snittar jag på ca 5 motionspoints som jag inte äter upp, men ska väl snart börja göra det.

• Pinkypie

Åh, Grattis tjejer! Vad duktiga ni är!
    Hade vägning idag och hade gått ner 2,7 kg på en vecka :) Har dock hört att man inte får gå ner för fort när man ammar. Nån som vet hur det är med de? Får äta 45 pp om dagen, men jag kommer typ aldrig upp i så många...

• Marlean

Pinkypie för ditt barns skull är det jätteviktigt att du äter upp dina points! Det är därför man helst inte ska "banta" när man ammar. Det är jätteviktigt att barnet får i sig allt det behöver. När man ammar brukar man gå ned i vikt av det i sig självt, utan kostomändring så var inte rädd för att du inte ska gå ner i vikt, men tänk på ditt barn i första hand!

• Fidelis ad urnam

-0,4. Inte mycket, men neråt. 

• Pinkypie

Marlean - Tack för hjälpen :) Jag får nog försöka att äta lite mer varje dag. Tycker jag äter massor och ändå kommer jag inte upp i 45 pp. Veckobonusen och aktivitetspp är jag inte ens i närheten av att göra slut på. Känns konstigt att trycka i sig mer än vad man egentligen orkar, men vill ju absolut inte riskera min bebis hälsa!

• Fidelis ad urnam
    Pinkypie skrev 2013-04-12 14:28:00 följande:
    Marlean - Tack för hjälpen :) Jag får nog försöka att äta lite mer varje dag. Tycker jag äter massor och ändå kommer jag inte upp i 45 pp. Veckobonusen och aktivitetspp är jag inte ens i närheten av att göra slut på. Känns konstigt att trycka i sig mer än vad man egentligen orkar, men vill ju absolut inte riskera min bebis hälsa!
    Det är väl bara att laga mat med fetare produkter. Ha en sås till maten. Drick mellanmjölk ist för lättmjölk, 3% yoghurt ist för 0,5%. Bregott ist för lättmargarin osv osv osv osv. 
    Du behöver inte äta MER, ät FETARE 
  • Marlean
    Fidelis ad urnam skrev 2013-04-12 15:06:43 följande:
    Det är väl bara att laga mat med fetare produkter. Ha en sås till maten. Drick mellanmjölk ist för lättmjölk, 3% yoghurt ist för 0,5%. Bregott ist för lättmargarin osv osv osv osv. 
    Du behöver inte äta MER, ät FETARE 

Exakt. Ta lite glass till efterrätt så har du snart fixat de där pointsen. ;)

Idag fick jag ett brev ifrån min VV konsulent trots att jag sist meddelade henne att jag inte skulle hinna med att väga mig varje vecka, eller ens varannan. Tror hon har kort minne. :P   
  • Mammas V

Hej på er!
    Jag hoppar på här om de går bra?
    Jag gick med i vv online i onsdags efter att ha försökt allt annat under 2 års tid.
    Har vart med i vv tidigare när ja va 16 o gick då ner 20kg på 6mån.
    Efter 2 graviditeter o färdig med barnafödande ska ja gå ner 25kg

Jag har jätte matmissbruk o älskar vv att ja får äta lite av allt, idag har ja gjort dessert på 12% vaniljsås o krossade dubbeldaim i...urgott!!!!

Vad hade ni tänk att äta ikväll?
    Vi brukar köpa köpemat på lördagar men är lite snål med mina pp även om jag har "råd"

Ska äta 35pp om dagen o har vägdag på onsdagar. 

• Scruffy

I dag tror jag attjag har slagit rekord. Hela 7 bonuspoäng enligt stegräknaren. Det är grovt räknat mellan 20000 - 21000 steg. Har ätit 26,5 points idag, men tror faktiskt att jag måste ära något mer innan jag lägger mig ikväll. Nu måst jag ta hand om barnen.

Svar på tråden Några fler viktväktare?