• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • iwannarock

Möte igår :) -1,2 är så sjukt nöjd. Det har varit 2 kalas i veckan så bullar och tårta har åkt ner i mängder.

Fan va bra jag är :) och ett STORT grattis till till mig för jag förlovade mig i lördags :D

• Scruffy

GRATTIS iwannarock

Det blev ett päron med två smörgåsrån i går kväll ännu.  

Efter att jag lämnade barnen idag så gick jag på en promenad. Jag var nästan hemma när jag kom till ett ställe där det var stora vattenpölar och eftersom jag hade lågskor så skulle jag kliva runt dem. Gick på kanten och det fanns även lite snö kvar ( typ skogs spår) jag satte foten i snöhögen, men det var bara snö på toppen. På två sekunder så hade jag nollgradigt vatten ändå upp till knät och skon full med vatten. S..t vad kallt det var. Bara att skynda sig hem och få av allting och duscha varmt. Som tur var så var dem skorna ganska slitna, för jag får väl se när dem har torkat om dem blev förstörda.   

• Pinkypie

Iwannarock - GRATTIS!! :D Vad roligt!

Scruffy - Snyggt jobbat! 21000 steg är ju jättebra!

Här har det varit dåligt med promenader senaste veckan. Har stannat inne i snöslasket och myst ist. Måste försöka tvinga ut mig även om vädret inte är det bästa... Hoppas verkligen på sol och värme nu så det blir lättare med promenaderna.

• iwannarock

Tack :)

Nu hoppas jag att denna vecka innehåller promenader, jag är så jäkla dålig på att röra på mig, känns som jag skyller på både det ena och det andra :( Men ska försöka ta mig ut på en promenad när lillan har vaknat, bror min följer med så det blir ingen powerwalk men en vanlig promenad är väl bättre än att ligga på soffan :)

• Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-04-15 08:14:54 följande:
    Möte igår :) -1,2 är så sjukt nöjd. Det har varit 2 kalas i veckan så bullar och tårta har åkt ner i mängder.

Fan va bra jag är :) och ett STORT grattis till till mig för jag förlovade mig i lördags :D

Dubbelgrattis! {#emotions_dlg.flower}
  • Gulletuss
    iwannarock skrev 2013-04-15 11:59:03 följande:
    Tack :)

Nu hoppas jag att denna vecka innehåller promenader, jag är så jäkla dålig på att röra på mig, känns som jag skyller på både det ena och det andra :( Men ska försöka ta mig ut på en promenad när lillan har vaknat, bror min följer med så det blir ingen powerwalk men en vanlig promenad är väl bättre än att ligga på soffan :)

Ett tips är att lyssna på en bra ljudbok när man promenerar (när man inte har sällskap då!).
  • MadeleneErik
    iwannarock skrev 2013-04-15 08:14:54 följande:

stort grattis till dig! =)
  • MadeleneErik
    Mammas V skrev 2013-04-13 13:10:44 följande:
    Hej på er!
    Jag hoppar på här om de går bra?
    Jag gick med i vv online i onsdags efter att ha försökt allt annat under 2 års tid.
    Har vart med i vv tidigare när ja va 16 o gick då ner 20kg på 6mån.
    Efter 2 graviditeter o färdig med barnafödande ska ja gå ner 25kg

Jag har jätte matmissbruk o älskar vv att ja får äta lite av allt, idag har ja gjort dessert på 12% vaniljsås o krossade dubbeldaim i...urgott!!!!

Vad hade ni tänk att äta ikväll?
    Vi brukar köpa köpemat på lördagar men är lite snål med mina pp även om jag har "råd"

Ska äta 35pp om dagen o har vägdag på onsdagar. 
    Självklart! bara kul att vi blir fler =)
    Jag tycker också att det bästa med vv är att man får äta av allt, fast i rätt mängd. så skönt att kunna leva någorlunda normalt och ändå gå ner i vikt =)

vi har också en dum vana att äta köpmat på helgerna som vi nu försöker få bort. jag äter 36 pp så jag har också "råd" för det mesta, men det känns ändå som en dum vana som vi nu försöker bryta.

ikväll vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på för mat än.
    Vad ska du äta?  
  • Mammas V
    MadeleneErik skrev 2013-04-16 09:34:26 följande:
    Självklart! bara kul att vi blir fler =)
    Jag tycker också att det bästa med vv är att man får äta av allt, fast i rätt mängd. så skönt att kunna leva någorlunda normalt och ändå gå ner i vikt =)

vi har också en dum vana att äta köpmat på helgerna som vi nu försöker få bort. jag äter 36 pp så jag har också "råd" för det mesta, men det känns ändå som en dum vana som vi nu försöker bryta.

ikväll vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på för mat än.
    Vad ska du äta?  
    Tack
    De blev faktiskt snabbmat förra lördagen...men istället för plusmeny o allt så tog ja bara en mcfeast....blev inte mätt så åt iförsig en cheeseburgare med....men de kan vi ju låta bli o nämna

Imorrn har jag  min första vägning!!! Sååååå nyfiken! Jag mår kanon! har vart nere på 96,6 som lägst och vill fort dit ner. Skrev in mig förra veckan på 100,1kg...hoppas ja gått ner 1 kg iaf.

Och...trummvirvel....denna veckan ska ja åka o köpa gymkort! Inge mer månadskort utan ska binda mig i 12 mån. ska köra bodypump 1-2ggr i veckan o bodybalance 1 gång. sen kanske man hinner med gymet o bara köra kondis när barnen är på dagis. Men siktar på 2-3ggr i veckan iaf.

Så roligt med god mat...varje dag!
    Har ni några favoriter?

Mina är:
    korv, potatis med pepparrotsås,
    kassler med svamprisotto 
    kyckling med rottatoi (stavning)

Och idag fick ja hem 2 kokböcker så nu jäklar! 

• Scruffy

I kväll ska vi äta bakpotatis med tonfiskröra.
    Något nytt recept som jag inte har prova tidigare och ska ge 7 points.

Har också invägning imorgon, det ska bli spännande.
    Har i morse varit och simmat 1 km. Nu regnar det så jag vet inte om det blir någon promenad idag.     

Svar på tråden Några fler viktväktare?