• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • jajja

Blev ingen promenad nr 2, kompisen fick jobba över.... Är så slut i benen, kanske lika bra att ligga på soffan och slappa.

• jajja

Förresten hur många aktivitetspoäng skrapar ni ihop per vecka?

• Luckiest

Välkommen Albertine!

Dundermamman: Vilken självdisciplin! Imponerande!

Jajja: Du kan nog lägga upp benen med gott samvete!

• Dundermamman

Tack... känner mig taggad, men kanske är det bara nyhetens behag eftersom första veckan gick så bra
    Snart är det semester och då ska vi ut 2-3 veckor med vår båt... då kan man vara glad om man ligger kvar på samma vikt utan att gå upp igen Gråter 
    Det som är svårast att veta vad man ska äta så är det lunchen. Vi äter alltid två lagade mål i vår familj, lunch och middag.
    Jag har fått smak på en röra av vitkålsbitar, paprika, morötter som strimlas med potatisskalaren som jag steker i wokpannan med lite rapsolja. Idag kommer jag att ha en bit kokt torskrygg till. Endast 4pp
    Jag varierar woken med pannbiff, drumsticks, kycklingfilé och lövbiff!    

Ska bli spännande och se om det blir nåt minus på tisdag   På nåt vis räknar jag med det, men man vet ju aldrig...

Eftersom jag ännu inte kommit iväg och köpt hantlar använde jag igår 2 tomma sköljmedelsflaskor som jag fyllde med sand/grus ... dock får jag nog ta det lite lugnare, är lite öm i mina överarmar/axlar idag    

Albertine79: Med peppning i denna tråden kommer du att fixa det galant Lycka till!

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • jajja

Oj så onyttig jag känner mig idag. Har bara gått 30 min och sakta. Visst jag har ont men kroppen skriker efter mer...
    Var iväg på siggesta gård för en fika och titta på djuren och trollskogen. Tog då en wrap med nån rostbiff och curry. Den var egentligen en hisklig massa sallad och gurka med kanske en halv rostbiffs skiva i och nån risliknande i så svårt att sätt pp till det. Har försökt och får den till 9 pp låter det orimligt?

• Dundermamman
    jajja skrev 2012-07-06 15:29:07 följande:
    Oj så onyttig jag känner mig idag. Har bara gått 30 min och sakta. Visst jag har ont men kroppen skriker efter mer...
    Var iväg på siggesta gård för en fika och titta på djuren och trollskogen. Tog då en wrap med nån rostbiff och curry. Den var egentligen en hisklig massa sallad och gurka med kanske en halv rostbiffs skiva i och nån risliknande i så svårt att sätt pp till det. Har försökt och får den till 9 pp låter det orimligt?

Du har säkert räknat rätt
    Wrap/tortilla 5 pp / st.
    Rostbiff 1 pp / skiva
    Kokt ris 4 pp / 1½ dl  (tror inte det var så mycket i)
    Sen kanske det var någon röra med yoghurt/creme fraiche i också?
    Grönsakerna är ju 0 pp     

När man är på utflykt så får man göra det bästa av situationen och jag tycker du valde ett sunt alternativ.   
    När dagens ProPoints är slut så har man ju veckobonusen också att plocka om man så vill
  • Dundermamman

Sonen vill ha fredagsmys med hämtpizza Gråter...
    ... kollade vad jag har "råd med" och mina pp räcker till en kebabsallad så det får det bli  

Vad ska ni andra äta ikväll? 

• jajja

Vi ska äta oxfilé, hemma gjorda pommes, bea och sallad. Jag ska äta en mini portion... Älskar bea!!!!!

• GladaFrun

Vi har ätit köttfärslimpa och pommes, skulle haft bea till

På två dagar m goda vänner har jag gått upp 2 kg Som tur är brukar såna snabba viktuppgångar gå fort att ta hand om!

• Dundermamman
    jajja skrev 2012-07-06 17:58:37 följande:
    Vi ska äta oxfilé, hemma gjorda pommes, bea och sallad. Jag ska äta en mini portion... Älskar bea!!!!!
    Mmm, vad gott! Jag älskar oxfilé med ett glas kraftigt rött vin till ... bea däremot är jag kräsen med, det äter jag bara om den är hemlagad Skäms!
    Åt halva kebabsalladen sen var det tvärstopp... så nu får jag 7-8 pp tillbaka Foten i munnen 

Tar min standardfika vid tv´n senare, 1 isglass & 1 riskaka = 2 pp. Dricker även en kopp kaffe, men den är ju "gratis".  

Trevlig helg alla Skål ( skålar i bubbelvatten ) 
Svar på tråden Några fler viktväktare?