• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • happy 78

Ja bea är gott hehe. Ni som bara gillar hemlagad, har ni provat lohmanders chilibea? Riktigt gott!

• GladaFrun
    happy 78 skrev 2012-07-07 23:09:01 följande:
    Ja bea är gott hehe. Ni som bara gillar hemlagad, har ni provat lohmanders chilibea? Riktigt gott!
    Ja, den gillar vi Glad
    ~*~♥~*~ mamma till fyra fina ~*~♥~*~
  • Dundermamman
    happy 78 skrev 2012-07-07 23:09:01 följande:
    Nej, gillar inte kall bea... vet inte om den går att värma Obestämd?

Sonen tjatade igår att jag skulle baka en kladdkaka till lördagskvällen fika, vilket jag såklart gjorde  Gråter ... tog bara en 2 cm smal bit och åt den utan grädde, jisses vad smarrigt!
    Höll mig dock inom ProPointsen så kanske var det ingen större skada skedd.
    Men idag kommer ångersten varje gång jag öppnar kylskåpet och ser resterna hånle emot mig {#emotions_dlg.djavulsk}, jag ska INTE ta en bit idag, hellre kastar jag den!

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Mallas

Hej! Är en gammal viktväktare med alldeles för många återfall på senare tid. Hängde i den gamla tråden men tänkte haka på er här för lite inspiration om det är ok? Jag behöver gå ner ett par kilon men absolut viktigast är att få iordning på livsstilen igen. Sen vi fick barn för snart två år sen har jag inte lyckats få ihop kost och motion med allt annat som ska hinnas med. Tänkte passa på att komma igång under semestern när man ändå har massor med tid för att planera matsedel, laga mat och röra på sig.

• Luckiest

Ja välkommen!

Hur går det för er alla?
    Ni har väl inte hoppat av? ;)
    Här har det då gått riktigt bedrövligt lördag och söndag och i dag har det kännts ruggigt motigt men, det är bara att kämpa vidare. Även veckans vikt var dålig, + 0,2 kg.

• happy 78

Hej! Ja det går väl bra men har semester så jag kommer inte åka in och väga mig... Är glad om jag inte går upp under de här veckorna.. Jag promenerar lite extra. I morse pajade min våg. Först vägde jag 54 och sen 118. Väger eg ca 64.. Men jag har en till våg som jag kan använda.

• Mollan77

Hej å hå!!
    Jag har inte hoppat av :)
    Det går jättebra för mig. 5,5 kg ner hittills! Jag är fortfarande väldigt motiverad och "fuskar" aldrig. Jag klarar alla middagar hos vänner, släktkalas m.m. utan att spräcka budgeten. Jag är så fruktansvärt less på min övervikt att jag verkligen vill lyckas. Och jag vet att jag kommer att lyckas så länge jag följer planen. Det finns ingen genväg!
    Fortfarande lång väg kvar, men jag visste ju när jag började att det kommer att ta tid.
    Nu börjar träningssuget också komma. Jag kan inte riktigt träna som jag vill än eftersom kroppen inte riktigt är helt hundra.
    Hoppas att ni håller motivationen uppe!!

Svar på tråden Några fler viktväktare?