• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Dundermamman

Jag är kvar Tungan ute

Usch, imorgon är det vägdag och jag har precis suttit ute på altanen och pladdrat med min syrra i flera timmar och njutit av Per Morbergs röda Skål.... har dock hållit mig inom dagens pp och har t.o.m några tillgodo så jag hoppas inte jag förstört för mycket för mig själv!

Annars tycker jag att jag dagligen äter sunt, mycket grönsaker, 2-3 frukter och dricker mycket vatten, vilket jag ifs alltid har gjort. Dricker minst 2-3 liter vatten/dag och tyvärr också ½ liter under natten.

Jag har en regel vad det gäller lunch/middag och det är minst halva tallriken med blandade grönsaker, oftast både kokta/wokade och sallad/rårivet. Sen tar jag aldrig mer ris/pasta än att det hade fått plats i min handflata eller max 2 potatisar. Kött/fisk äter jag ca.1 hg och max ½ dl sås.  

*Om man söker efter regnbågen får man faktiskt stå ut med lite regn*
  • Dundermamman

Yes, -1,2 kg
    Totalt 4,5 kg de första 2 veckorna, helt otroligt men antagligen mycket vätska.
    Hur som helst är det mycket skönare när kläderna hänger löst än att de stramar   

• Mollan77

Riktigt bra jobbat dundermamman!!!
    Igår och idag har jag t.o.m. fått kommentarer om att det syns att jag har gått ner :)
    Den senaste kommentaren var en som undrade om jag höll på att försvinna helt... Hahaha!!! Jag menar, jag väger ju trots allt nästan 95kg :) tydligen döljer jag det bra eller så har min våg pajat och jag har tappat 20 kg extra utan att veta om det ;)
    Har laddat förrådet med cola light inför några dagar i stugan. Mitt godis :) Först ett stopp på Ikea.
    Undrar vad det finns på Ikeas meny som kan vara värt att äta? Någon som vet?

• Dundermamman

Tack Mollan77 Kyss

Jättebra jobbat du också! Härligt när andra ser att man minskat några kg!

På Ikea brukar det finnas gravad lax som brukar vara jättegod!
    2-3 skivor gravad lax = 2-3 pp
    2 potatisar = 3 pp
    1 msk gravlaxsås = 2 pp       Totalt = 7-8 pp
    Köp till en extra salladstallrik och det är en kanonmåltid

Jag är som tur är ingen läskälskare, jag är vattenberoende
    Triggare inte colan igång ditt sötsug?        

• Dundermamman
    Luckiest skrev 2012-07-11 00:53:28 följande:
    Dundermamman: Grattis! Herregud vad du gör en impad! Hur gör du kvinna?!

Tack!

Är jag hemma så planerar jag dagens meny och rättar mig efter den... ser dock till att jag har 5-7 pp över till "oförutsedda händelser" ... såsom den förbaskade kladdkakan och rödvinet Tungan ute

Till varje måltid där det finns "fler" kolhydrater än andra tar jag 2-3 tabletter Glucosanol (http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=3702&gclid=CLOZifuHkbECFe0tmAod700adg ) som minskar upptaget av kolhydraterna 
    Ingen som har testat Glucosanol och har nån erfarenhet av dom? 

Nu känns mitt första delmål inte så långt borta, men så kommer säkert semestern att förstöra det ... jag är gift med en fika- och godisråtta så då sätts min karaktär på eldprov!
  • mamaciiita

Jag hoppar gärna på här om det går bra :)

Var med i en annan tråd tidigare men den har helt stannat av!

Gick med i Viktväktarna online i måndags, hoppas gå ner 26 kg från 89 till 63 ungefär. har ni som har hållt på lite längre några tips till en nybörjare? Idag gjorde jag en lasagne i 8 bitar som jag ska ha stående i kylen (blir nog inte bara jag som äter av den) så att jag alltid har lunch färdig och slippa att stressa ihop något. Försöker också planera och registrera dagens måltider redan på morgonen för att slippa tänka på det inför varje måltid. Försöker att inte "ta av" veckobonus eller motionsbonus (har inte kommit igång så mkt med träning än..) men det är ju jättebra att det finns så att man inte behöver "få panik" över att ta nåt extra då och då. Hur gör ni andra?   

• snöyra99

Hej!

Jag har varit med i vv tidigare och tänkte nu prova att köra själv hemma med det material jag har. Är det ok att jag hoppar med här fast jag kör utan möten och inte är med online?

Det kan vara bra att vara några som kan peppa varandra när motivationen tryter.

Jag tänkte ha fredagar som vägnings dag.

Ha en bra kväll          

• Dundermamman

Kul att det kommer nya i tråden... välkomna säger jag som själv är ganska ny

mamaciiita: Jag planerar och registrerar också hela dagens måltider online på morgon, tycker att jag få en bättre helhetsbild av hur mycket och vad jag kan äta då! Dock brukar jag ha försöka ha 5-7 pp kvar till oförutsedda händelser   

• Mallas

Jag tycker att det bästa är att planera veckans meny utifrån pp. Middagen fungerar även som lunch dagen efter vilket gör att det är enkelt att veta hur många pp som går åt. Tidigare planerade jag in ca 5-6 pp på frukost, 10 pp på lunch och 10 pp på middag. Till mellis har jag oftast kört på frukt. Om middagen hade några fler pp och det blev lunch dagen efter så planerade jag in en "billigare" middag nästa dag. Nu är jag fortfarande lite för mycket hoppsan, dvd planerar menyn utan att räcka ihop pp innan vilket inte alls är bra. Alla gamla kokböcker är räknade enligt det gamla systemet och jag har inte orkat räkna om till nya poängsystemet ännu. Måste helt klart prioritera det om jag ska få resultat!

Svar på tråden Några fler viktväktare?