• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • jossposs

Hejje :D

tänkte ansluta mig och bli viktväktare i morgon...
    Har varit ordentlig med min mat till och från nu i tre månader.. och har börjat träna 3-4 gånger i veckan.. men vågen rör sig inte. Antar att det är pga för mycket skit helgerna igenom... typ...
    Jag har viktväktat tidigare, och VEt att det fungerar bra på mig, så täknte att nu blir det att köra det, för nu skall jag ner.

Jag väger idag 78-nånting till mina 170 cm.
    Min plan är att ligga under 70 sträcket, även om det är 69.9. Men det är mitt mål som jag vill ha uppnått
    Innan den första september... så skall göra vad jag kan för att det skall hända.

Så nu tycker jag att vi kör.. att vi skall finnas här och stötta och peppa varandra till bra resultat och så.. aight :D Kul att vi då börjar typ samtidigt!!

• Ulle75

Hejsan. Jag är oxå med i viktväktarna. Har många kg att gå ner, 40kg närmare bestämt. Så det vore toppen om fler ska gå ner med dem. Tror att innan så fanns det ju inte så mycket mer än viktväktarna om man vile ha hjälp med viktminskning det finns det ju i dag. Fördelen som jag ser det är ju att jag har valfriheten kan äta GI tex men allt förstörs inte om jag en dag tar en bit tårta tex om jag bara håller mig inom ramarna.

• Luckiest

Vad roligt med fler!
    Kör ni online eller möten?

Själv vet jag inte riktigt hur mycket jag vill gå ner men förut, när man var ung och vacker (;)) vägde jag cirkus 55 kilo till mina 165 cm vilket jag då tyckte var fint. Men nu, två barn senare vet jag väl inte om det är den vikten jag vill eftersträva. Bäst vad det är ser man väl ut som en tompåse vid en vikt på 55. Nä, 60-65 kg känns nog mer rimligt! Och till det målet har jag ca 25 kilo att tappa.

• Ulle75

Jag kör med möten, men då jag går på onsdagar har det varken blivit idag eller förra veckan. Går på lunchen och idag är jag ledig för det är skolavslutningar. Fast nätet tycker jag är ritkigt bra, dock behöver jag mötena för att hålla motivationen uppe.

• Mollan77

Vad roligt att vi är fler som kan peppa varandra!
    Jag kommer också att gå på möten. Har inte testat det innan så det ska bli intressant :)
    Imorgon är det dags för vägning. Har inte kört en full vecka eftersom jag började i lördags, men är ändå hoppfull :) Jag har skött mig exemplariskt!
    Spännande att se vad vågen visar...

• jossposs

good looord.... vågen sa 79.1 i morse... jaja.. då kan det bara gå åt ett håll!
    Målet är under 70 kilo. Jag kommer egentligen att ha vägdag på Lördagar, så första "veckan" blir en vecka och två dagar för mig... det blir kalasbra detta!

• Luckiest

Jag har vägdag i morgon jag så det ska bli spännande att se vad vecka två resulterar i!

Den här 0-pointssoppan, använder ni er av den något?

• Mollan77

-1,2 kg :)
    Väldigt bra på 6 dagar om jag får säga det själv :)
    Kunde inte ta mig iväg till mötet, så jag vägde mig hemma..
    0 poängsoppa brukar jag inte äta. Vet inte riktigt vad det är faktiskt. Jag tycker att jag har svårt att få i mig alla poäng under dagen redan nu. Så 0 poängsoppa får nog bli senare när jag har färre poäng att äta per dag.

• Wembi

Hej! Ännu en nygammal vv-are här. Gick ner 10 kg med vv hösten 2005 men två barn senare liggee jag 6 kg över inskrivningsvikten. Målvikten är 70 och vid senaste vägningen i måndags visade vågen 86,2 så 16,2 kg ska bort. Tänker dock låta det ta tid så målet för mig är att vågen ska visa mindre varje vecka så får det ta den tid det tar. Måste göra så för att hitta ett sätt att äta som håller hela livet. Annars går jag upp igen så fort jag slutar räkna.

Svar på tråden Några fler viktväktare?