Aria skrev 2012-10-18 09:28:31 följande:
jag fick börja ny behandling igår :) sjuksköterskan försökte få till det att jag skulle vila en månad emellan men jag var bestämd och sa nej jag vill köra på igen och läkaren lovade mig (fast det hade hon inte) så sköterskan blev osäker och gick och pratade med läkaren som också blev osäker och sa okey låt henne köra igen om jag lovat henne, saken är den att jag räknade ut att om jag väntar en månad så kommer julen i vägen och då kommer jag få vänta till mitten av jan innan jag kör igen :) så fick ljuga lite och hoppas på det bästa
sprutorna funkar så här att man börjar med dem på mensdag 2 och så börjar man med en dos och går på VUL ganska ofta, en så där var tredje eller var fjärde dag och sedan mäter man blåsorna och höjer om det ej ger resultat :)
Härligt att du lyckades "lura" dig till ny behandling direkt. För usch vad jobbigt det skulle vara att vänta till efter jul. Nog för att vi snart är där...men sånt här orkar man ju bara inte vänta på så länge.
Aha...blir lite spring hos gyn med andra ord, med den behandlingen. Kanske därför min inte börjat prata om sputor än :). Men han nämnde att det är nästa steg om pergo inte funkar.
Igår kom i alla fall bekräftelse på att remiss för ivf skickats till Huddinge. Dit är det ju låååång kötid. Men det känns ändå helt okej. Vill gärna prova klart pergo, och eventuellt sprutor, först.